Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 


Autokary jadą do przodu

Jak wygląda sytuacja turystyki autokarowej? Dane, jakimi dysponujemy, wskazują, że całkiem dobrze. Choć traci ona udziały w niektórych segmentach rynku, to jednak w liczbach bezwzględnych rozwija się.

 rt 2018 09az 32

  Jak wyglądała turystyka autokarowa latem 2017 r.? Nad tym zagadnieniem pochylono się podczas prezentacji wstępnych danych o letnim wypoczynku Polaków, który zorganizowała Polska Izba Turystyki. Jak zawsze, dane udostępnił również Główny Urząd Statystyczny. Wprawdzie oba źródła analizują inny okres, ale łącząc je ze sobą, można wysnuć pewne wnioski na temat „autokarówek” w naszym kraju. Na początek warto poczynić zastrzeżenie, że zaprezentowane dane dotyczą wypoczynku z biurami podróży i do tego w okresie od 28 kwietnia do 31 sierpnia. Jest to o tyle istotne, że siłą rzeczy – po pierwsze – nie uwzględniono całkiem sporej grupy turystów, która udała się na wakacje, korzystając z regularnych połączeń. Drugi ważny powód, dla którego te statystyki nie do końca oddają prawdziwy obraz, to fakt, że sporo wycieczek objazdowych, czyli właśnie autokarowych, organizowanych jest wiosną i jesienią. Jednak pomimo tych zastrzeżeń, a właściwie po ich uwzględnieniu, warto pochylić się nad tymi statystykami. 

Chociaż mniej, to jednak więcej

Pośród klientów biur podróży, którzy wyjechali na wypoczynek od maja do końca sierpnia, jedynie 5 proc. wybrało się na miejsce autokarem. Duże wzrosty w turystyce wyjazdowej dotyczyły przede wszystkim turystyki czarterowej, w rezultacie udział wyjazdów autokarowych w całej sprzedaży spadł z 3,2 proc. do 2,2 proc. Spada także udział w rynku wycieczek z dojazdem własnym. W tym ostatnim...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 9/2018, TRANSPORT

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© 2017 ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne