Choć Europa przeżywa demograficzny kryzys i starzeje się w szybkim tempie to jednak młodzież nadal stanowi jedną z najważniejszych grup. Szczególnie jeśli chodzi o turystykę. Choć nie jest to grupa zamożna to jednak z uwagi na dużą ruchliwość i masowy charakter tej turystyki stanowi ważną gałąź branży turystycznej.
Niestety brak jest precyzyjnych danych dotyczących turystyki młodzieżowej. Wynika to z faktu, że większość opracowań statystycznych nie oddziela np. kilkunastoletnich turystów, którzy wyjeżdżają z rodzicami. Spora grupa młodych ludzi organizuje wyjazdy na własną rękę, co powoduje, że umykają statystykom. Szacuje się, że młodzi turyści (w wieku 15-25 lat) stanowią 20 proc. ogółu podróżujących (dane UNWTO).
Młodzieżowa = społeczna
Według szacunków The World Youth Student & Educational Travel Confederation, obecny rynek światowy turystyki młodzieżowej jest na wart 173 miliardów dolarów. Według danych tej samej organizacji ponad 60 proc. rządów na całym świecie przewiduje znaczący wzrost turystyki młodzieżowej w ciągu kilku najbliższych lat. Jest to wynikiem wzrostu dostępności dla młodzieży produktów i usług. To zaś zaowocuje większą liczbę wyjazdów.
Ważnym, nie zawsze dostrzegalnym aspektem turystyki młodzieżowej jest jej społeczne znaczenie. Turystyka pomaga w wychowaniu młodzieży. Jak podaje International ISTO (International Social Tourism Organization) w miastach gdzie organizowano wypoczynek młodzieży malała przestępczość wśród młodocianych.
Polska turystyka mło
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl