Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

 



3 lata działania MSiT

2018-12-11

Ministerstwo sportu i Turystyki podsumowało ostatnie 3 lata działalności.

Msit1

W dziedzinie turystyki za najważniejsze osiągnięcia uznano nową ustawę Imprezach Turystycznych i Powiązanych Usługach Turystycznych. Nowe przepisy wprowadziły do polskiego prawa nowa unijna dyrektywę regulująca rynek usług turystycznych. Za jeden z najważniejszych aspektów ministerstwo uznało regulacje dotyczące sprzedaży usług łączonych, czyli tzw. pakietowania.

Kolejny punkt, który wylicza w swej prezentacji resort to: Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jak możemy przeczytać:  stanowi II filar zabezpieczenia finansowego na wypadek niewypłacalności biur podróży. Jego środki pochodzą ze składek odprowadzanych przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych od każdego uczestnika imprezy turystycznej lub powiązanej usługi turystycznej.”

TFG zebrał do tej pory 67,1 mln zł.

Akcja „Polska zobacz więcej - weekend za pół ceny” – z ofert w jej ramach skorzystało w ostatnim roku 165 tys. turystów. Przez pięć lat trwania było ich w sumie ponad 544 tys.

Prognozowana liczba turystów, którzy odwiedzą nasz kraj w tym roku wynosi 18,7 mln. W podsumowaniu podkreślono duże wzrosty liczby turystów z Azji w tym z Chin.

Kolejnym, tym razem dopiero realizowanym przez ministerstwo działaniem jest projekt „Polskie Marki Turystyczne", który „został zainicjowany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki i będzie realizowany we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną przy wsparciu regionalnych organizacji turystycznych oraz ekspertów zewnętrznych. Zakłada się, że efektem stymulowania współpracy w zakresie rozwoju turystyki na poziomie lokalnym będzie ukonstytuowanie tzw. regionów turystycznych – jednostek kompleksowo zarządzających rozwojem i promocją turystyki na wyznaczonym obszarze, powiązanych ze sobą funkcjonalnie (Destination Management Organisations)”


Polecamy

Polecamy także:

Długi weekend sierpniowy 2019 – chętniej w górach
Długie weekendy to doskonała okazja do eksplorowania różnych zakątków Polski. Jak wynika ze statystyk w tym roku turyści podczas "sierpniówki" częściej...

Polka na urlopie
    Dla 46% Polek najważniejsza na urlopie jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków, według 33% kobiet regeneracja fizyczna i psychiczna. Letni...

Turystyczny internet w lipcu
W lipcu z internetu korzystało 27,9 mln Polaków (13,9 mln kobiet oraz 14 mln mężczyzn). Najbardziej aktywny pod względem liczby internautów był poniedziałek 1...

Konkurs "Na Wsi Najlepiej" - rozstrzygnięty
Do tegorocznej edycji konkursu „Na Wsi Najlepiej – 12 dobrych praktyk w turystyce wiejskiej” zgłoszono aż 169 obiektów związanych z polską turystyką...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności