Lidl Podróże kończy pierwszy rok działalności. W tym czasie wysłał klientów na sześć kontynentów, a także zorganizował ponad 50 programów wycieczek.
Z Lidlem Polacy wyjeżdżali do Chin i Indii, by tam podczas wycieczki wziąć udział w kursie gotowania, pływali po Karaibach luksusowymi liniowcami czy brali udział w wyjazdach połączonych z wydarzeniami biletowanymi, jak wyścig Formuły 1 na Węgrzech czy nocny wyścig F1 w Abu Zabi. Nie można też pominąć specjalnych ofert wyjazdów krajowych, wśród tych przebojem okazał się spływ kajakowy z Aleksandrem Dobą, człowiekiem, który trzykrotnie przepłynął Atlantyk kajakiem. Jeśli chodzi o to, kto podejmuje decyzje dotyczące wyjazdu, to według statystyk Lidl Podróże, kobiety i mężczyźni tak samo często decydują o wyprawie. Jednak różni się to, co interesuje turystów i co ma znaczenie podczas finalizowania zakupu. Kobiety najczęściej szukają ofert na rodzinny wyjazd z dziećmi lub na romantyczną podróż we dwoje. Mężczyźni decydują o zakupie wyjazdów na dalszych kierunkach, o krótkich wypadach weekendowych oraz wyjazdach specjalnych. Komfortowe pokoje, pakiet masaży i zabiegów w cenie, dostawka w pokoju dla dzieci, bogata oferta animacji i bezpieczny, wygodny dojazd – to jedne z najważniejszych wyznaczników, o które pytają kobiety. Panowie zaś interesują się takimi elementami, jak cena, posiłki, wygodny dojazd i parking oraz dodatkowymi wycieczkami fakultatywnymi. Kobiety są wymagającymi klientkami i długo analizują decyzję o zakupie, mężczyźni są bardziej impulsywni, szybciej decydują się na wyjazd, który przypadł im do gustu. Ciekawostką jest coraz mocniej zauważalny trend first minute – klient Lidl Podróże rezerwuje wyjazd ze sporym wyprzedzeniem. Duża przedsprzedaż spowodowała, że oferta last minute dla najpopularniejszych kierunków jest skąpa i mało atrakcyjna cenowo, coraz częściej wolimy zaplanować urlop z wyprzedzeniem i odwiedzić miejsce, które chcemy. Coraz chętniej zwiedzamy polskie miasta, interesują nas zarówno wycieczki, podczas których dokładniej poznajemy jedno miasto (tu przodują Wrocław, Kraków, Toruń i Gdańsk), jak i objazdy autokarowe po wybranym regionie. Wycieczki objazdowe zwykle mają określony temat, celują w bardzo konkretne zainteresowania klientów Lidl Podróże. – Od początku funkcjonowania Lidl Podróże na polskim rynku firma może pochwalić się owocną współpracą z polskimi biurami podróży, takimi jak Rainbow, Volare Travel, Prestige Tours czy Unique Moments. Dla szukających ciekawych ofert ważne jest, że nowości w katalogu pojawiają się co dwa tygodnie – dzięki temu na wymarzoną wycieczkę możemy się wybrać nie tylko w standardowym okresie wakacyjnym, ale tak naprawdę przez cały rok – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, communications manager w Lidl Polska.