Dane osobowe pracownika hotelu czy biura podróży można przetwarzać w celach służbowych

Właściciel hotelu bądź biura podróży, który jest pracodawcą, nie może być pozbawiony możliwości udostępnienia imion i nazwisk swoich pracowników, zwłaszcza tych, którzy pozostają w kontakcie z klientami. Tego typu identyfikacja pracowników nie jest bezprawna. Błędne rozumienie przez pracowników przepisów dotyczących ochrony danych, które prowadzi do nieudostępnienia ich danych służbowych klientom, może doprowadzić to tego, że ci drudzy zrezygnują z zakupu naszych usług.

 rt 2019 02z 21

  Pretekstem do wyjaśnienia tego problemu stała się sytuacja napisana przez życie codzienne. To ona uzmysłowiła mi, że pomimo dziewięciomiesięcznego okresu obowiązywania unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, znanego jako RODO, nie można przyjąć absolutnie, że temat na etapie podstawowym został opanowany i teraz przyszedł czas na omawianie bardziej zaawansowanych konstrukcji. Chwilowo zostawiamy skomplikowane instrumenty, jak kodeksy postępowania w zakresie ochrony danych, i spieszymy z wyjaśnieniem kwestii danych służbowych w kontekście RODO. Pracownicy hotelu, ośrodka wypoczynkowego czy biura podróży nie mogą zasłaniać się unijnym rozporządzeniem, żeby nie podać imienia, nazwiska, telefonu, emaila, a co gorsza nawet stanowiska służbowego. Kazus dotyczył oferty specjalnej ogłoszonej przez ośrodek wypoczynkowy, o której warunkach można było się dowiedzieć tylko telefonicznie. Problem zaczął się w momencie chęci dokupienia usługi poza wspomnianą ofertą – a o niej można było się dowiedzieć wyłącznie u personelu określonego przez pracownika recepcji jako kierowniczy. Na pytanie o dane...



Agnieszka Jezierska-Markocka

Wydanie: 2/2019, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail