Najlepsze kierunki w Europie

Już po raz 10. zorganizowano konkurs na najlepszy cel turystyczny Europy. Jest więc okazja, by podsumować tę inicjatywę i spojrzeć zarówno na wyniki, jak i na ich wpływ na turystykę.

 

 rt 2019 02z 29

 

  Konkursy na najlepsze europejskie kierunki, jarmarki bożonarodzeniowe, plaże i najbardziej romantyczne miejsca czy ośrodki narciarskie mają już na Starym Kontynencie swoją rangę. Z roku na rok zwiększa się liczba osób zainteresowanych udziałem w głosowaniu. 

Większy ruch

Wszelkie plebiscyty budzą mniejsze lub większe zainteresowanie, jak niemal każda forma rywalizacji. Uczestnicy takich zmagań, a zwłaszcza zwycięzcy, mogą liczyć na adekwatny do znaczenia konkursu efekt promocyjny. W wypadku celów turystycznych ten wzrost popularności ma się przełożyć na zwiększone zainteresowanie ze strony turystów. Organizatorzy konkursu zapewniają, że wyniki przekładają się na „prawdziwe życie”. Jako przykład podawane jest Porto, w którym po zwycięstwie w roku 2017 ruch wzrósł o 16 proc. Zwycięskie miasto z roku 2015 – Bordeaux – miało wzrost liczby turystów o 13 proc. Największe wzrosty łączone ze zwycięstwem w konkursie zanotowały dwa chorwackie miasta Zadar i Zagrzeb. W tym pierwszym mieście, które zastało docenione w roku 2015, wzrost wyniósł 25 proc. Z kolei w wypadku chorwackiej stolicy nagroda dotyczyła najlepszego jarmarku bożonarodzeniowego i wzrost liczby odwiedzin osiągnął aż 41 proc. Tu jednak trzeba pamiętać, że dotyczy to konkretnej imprezy, więc zwykle występuje efekt niskiej bazy i każda większa promocja może zaowocować dużymi wzrostami. Nasz zwycięzca z 2017 – Wrocław – zanotował wzrost odwiedzin turystów o 11 proc. Oczywiście trzeba pamiętać, że dane te pokazują jedynie dynamikę ruchu turystycznego bezpośrednio po sukcesie w konkursie, co nie musi oznaczać, że wzrost jest w całości jego efektem. Jednak na pewno ma swój znaczący udział, zwłaszcza że na ogół miasta, które zajmują wysokie lokaty, angażują się w promowanie swojej kandydatury, co już samo w sobie pobudza zainteresowanie daną destynacją. Można więc stwierdzić, że już sam udział w konkursie prowokuje do działań, które pozytywnie wpływają na promocje. Sam konkurs odbył się od 15 stycznia do 5 lutego. Uczestnicy głosowania online mieli tylko 21...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 2/2019, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail