Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


 



Podróże zamiast zakupów?

2019-03-28

Nieco ponad rok temu weszła w życie ustawa o ograniczeniu handlu w niedziele. Eksperci wyszukiwarki KAYAK.pl postanowili sprawdzić, w jakim stopniu zamknięcie sklepów mogło wpłynąć na nawyki konsumenckie Polaków oraz czy tegoroczne zaostrzenie prawa miało dalszy wpływ na liczbę wyszukiwań w serwisie.

podroz1

Jak pokazują najnowsze dane KAYAK.pl, od wprowadzenia zakazu handlu w marcu ubiegłego roku liczba wyszukiwań odnotowywanych w niedziele wzrosła o blisko 50% w stosunku do liczby zapytań w analogicznym okresie rok wcześniej, czyli od marca do końca grudnia 2017. Co więcej w minionym roku użytkownicy szukali lotów średnio 26% częściej w niedziele niehandlowe, niż w te, kiedy mogli udać się na „tradycyjne” zakupy do centrum handlowego.

Zaostrzenie ustawy, które obowiązuje od początku tego roku, mogło nawet jeszcze w większym stopniu wpłynąć na rosnące zainteresowanie podróżami: porównując pierwsze dwa tygodnie marca 2019 roku do tego samego okresu z roku poprzedniego (kiedy zakaz dopiero zaczął obowiązywać), wyszukiwarka zanotowała wzrost aktywności użytkowników o niemal 35%.

„Planowanie wyjazdów często rozpoczynamy w weekendy, kiedy mamy czas na relaks i odpoczynek. Dzięki aplikacji mobilnej KAYAK wyszukiwanie wymarzonego kierunku jest szybsze, wygodniejsze i możliwe do wykonania bezpośrednio z naszej kanapy, a wyniki można zapisać i wrócić do nich kiedy następnym razem będziemy przy komputerze. Jak pokazują nasze dane za 2018 rok, niedziele – obok poniedziałków i wtorków – były dniami, kiedy Polacy dokonywali najwięcej wyszukiwań. Co więcej, odnotowaliśmy także ponad 30% wzrostu wyszukiwań w styczniu i lutym bieżącego roku w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy to Polacy mogli bez ograniczeń korzystać ze stacjonarnych sklepów przez cały tydzień. Można więc przypuszczać, że zakaz handlu był jedną z przyczyn wzmożonej aktywności użytkowników – obok takich czynników jak rosnąca popularność naszej wyszukiwarki oraz większe możliwości budżetowe Polaków”. – komentuje Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy KAYAK.pl.

 


Polecamy

Polecamy także:

Ruszyły zgłoszenia do konkursu EDEN
Od 17. kwietnia obiekty i miejsca, które swoją ofertę opierają na turystyce medycznej, uzdrowiskowej lub SPA i Wellness mogą zgłaszać się do konkursu EDEN na...

CPK - start konsultacji branżowych
Spółka Centralny Port Komunikacyjny rozpoczęła proces uzgodnień strategicznych z partnerami branżowymi. Podczas inauguracyjnego spotkania, w którym wzięło...

Port Lotniczy Wrocław - świetny pierwszy kwartał
W pierwszym kwartale 2019 roku Port Lotniczy Wrocław obsłużył blisko 700 tys. pasażerów. To o 14,2% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Najbardziej...

Polskie all inclusive nie tylko w hotelach
Polacy mają coraz wyższe oczekiwania dotyczące warunków wypoczynku. W ubiegłym roku największym powodzeniem cieszyły się hotele o wysokim standardzie, a ponad...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności