Polonus, przewoźnik autokarowy oraz lider sieci Polonus Partner, podsumował miniony rok.
Autokary komunikacji dalekobieżnej Polonusa przejechały ponad 6,5 mln km w trakcie ponad 30 tys. zrealizowanych kursów łączących 220 miast w Polsce i za granicą. Polonus nieustannie rozwija sprzedaż internetową, która wzrosła w ostatnim roku aż o 30 proc. Autokary przewoźników zrzeszonych w sieci Polonus Partner pokonały od startu projektu w czerwcu 2018 r. już ponad 10 mln km. – W ubiegłym roku nie tylko utrzymaliśmy pozycję lidera polskiej branży przewozów autokarowych, ale także mimo trudnej sytuacji rynkowej odnotowaliśmy znaczące wzrosty – mówi Maciej Acedański, prezes zarządu Polonusa. Polonus w 2018 r. przewiózł 4,5 mln pasażerów. Ten rekordowy wynik był możliwy dzięki rozwojowi siatki połączeń dalekobieżnych oraz komunikacji lokalnej w aglomeracji warszawskiej, korzystającej z baz w Nowym Dworze Mazowieckim i Piasecznie. Spółka kładzie bardzo duży nacisk na rozwój internetowych kanałów sprzedaży. Pasażerowie doceniają szybkie i wygodne sposoby zakupu biletów. W 2018 r. sprzedaż poprzez stronę internetową była o 30 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrost tych wskaźników nie odbywa się jednak kosztem tradycyjnej sprzedaży w kasach dworcowych czy bezpośrednio u kierowcy – te kanały również zwiększają swoją wartość. Niewątpliwie najważniejszym wydarzeniem ubiegłego roku był zapoczątkowany w czerwcu pod patronatem Ministerstwa Infrastruktury projekt Polonus Partner. Firma postanowiła podjąć działania jednoczące polską branżę przewozów autokarowych, by wspólnie móc zmierzyć się z wyzwaniami zmieniającego się i niezwykle wymagającego rynku.