Świdnica pokazuje, jak współpracować

Dolnośląskie miasto, stolica silnego niegdyś księstwa utrzymującego liczne kontakty międzynarodowe, również dziś pokazuje, jak się rozwijać, współpracując z sąsiadami.

rt 2019 03z 23 

  W marcu w Trutnovie odbyła się konferencja inaugurująca trzyletni polsko-czeski projekt „Turystyka – wspólna sprawa”, którego liderem jest miasto Świdnica, a partnerem finansowym zaprzyjaźniony z nią od lat Trutnov. Miasta partnerskie poprzez realizację tego projektu chcą zmobilizować inne przygraniczne instytucje oraz przedstawicieli rynku turystycznego do lepszej współpracy i poważnej debaty na rzecz rozwoju turystyki polsko-czeskiego pogranicza. 

Granic nie ma – trzeba znieść bariery

– Napisaliśmy ten projekt przede wszystkim po to, by zacząć współpracować na rzecz rozwoju turystyki pogranicza w większym niż dotychczas gronie. By o turystyce nauczyć się myśleć szerzej – biorąc pod uwagę także możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi oraz czerpanie z tego wzajemnych zysków. Chcemy poprzez ten projekt uświadomić, że turystyka to system naczyń połączonych i powiązanych, wzajemnie na siebie oddziałujących. Wiele osób ze społeczeństwa, także z branży turystycznej, wciąż tego nie rozumie. Nie rozumie, że turystyka to naprawdę wspólna sprawa! – mówiła podczas inauguracji w Trutnovie Sylwia Osojca-Kozłowska, kierownik referatu turystyki Urzędu Miejskiego w Świdnicy, inicjatorka, autorka i menedżer projektu „Turystyka – wspólna sprawa”. Turystyka jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się dziedzin społeczno- gospodarczych. Ten rozwój widoczny jest także na pograniczu, o czym świadczą realizowane transgraniczne polsko-czeskie projekty, wpływające na zwiększenie ruchu turystycznego i tworzenie nowych produktów turystycznych. proces zarządzania turystyką transgraniczną w dalszym ciągu nie ma charakteru holistycznego, a na polsko-czeskim pograniczu wciąż istnieje wiele barier i problemów blokujących rozwój tej dziedziny gospodarki. Jednym z nich jest współpraca. Na jej niewystarczającą jakość i intensywność skarżą się m.in. przedsiębiorcy, pracownicy informacji...



Andrzej Jarczewski

Wydanie: 3/2019, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail