Poznań już od dwunastu lat proponuje swoje atrakcje ze specjalną zniżką 50 proc. W ofercie są noclegi, restauracje, muzea i oferta kulturalna, a także atrakcje związane z rekreacją oraz aktywnym wypoczynkiem i program turystyczny.
rekreacją oraz aktywnym wypoczynkiem i program turystyczny. – W tym roku można było skorzystać z ponad 140 ofert, a wyróżnikiem były nowości w każdej z kategorii, które świadczą o rozwoju poznańskiej turystyki – cieszy się Jan Mazurczak, prezes zarządu PLOT. Pojawiły się nowe inicjatywy, jak Muzeum Historii Ubioru, Swarzędzkie Centrum Historii i Sztuki. W programie zadebiutowało także Muzeum Przyrodnicze Wielkopolskiego Parku Narodowego. Można było także skorzystać z oferty Teatru Nowego i Teatru Wielkiego, czyli poznańskiej opery. „Poznań za pół ceny” okazał się także zaproszeniem, by wybrać się w okolice Poznania – do Obornik, Murowanej Gośliny, Czerwonaka, Swarzędza, Kórnika, Śremu, Mosiny, Puszczykowa, Stęszewa, Dopiewa lub Tarnowa Podgórnego. – W tym roku ponad 20 atrakcji znajdowało się w okolicach Poznania. W ubiegłym roku było ich tylko osiem. Oznacza to, że nasz potencjał turystyczny się rozwija, a także ma wymiar metropolitalny, który przekracza granice Poznania. Warto o tym pamiętać, szczególnie że turyści nie zwracają uwagi na granice administracyjne – mówi Wojciech Mania, koordynator akcji „Poznań za pół ceny” z Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających wydarzenie stronę internetową akcji odwiedziło około 50 tys. osób. Najczęściej poszukiwane informacje dotyczyły gastronomii (ponad 36 tys. sesji), rekreacji i czasu wolnego (ponad 25 tys. sesji) oraz oferty kulturalnej (blisko 16 tys. sesji). Na podstawie badań wcześniejszych edycji można szacować, że w „Poznaniu za pół ceny” wzięło udział 35 tys. osób, które skorzystały z 75 tys. usług.