Dzięki współpracy z ByteDance Ministerstwo Turystyki Indonezji chce zwiększyć popularność swojego kraju wśród turystów. Po raz pierwszy jedna z najpopularniejszych aplikacji na świecie będzie promowała konkretne państwo.
Użytkownicy TikToka są zachęcani do udziału w specjalnym challenge'u i publikowania najlepszych momentów ze swoich podróży po wyspie wraz z hasztagiem #wonderfulIndonesia. Partnerstwo TikToka i Ministerstwa Turystyki Indonezji jest pierwszym tego typu działaniem, a do tego obejmuje wykorzystanie jednej z najpopularniejszych obecnie aplikacji. Celem kampanii jest pokazanie piękna, które oferuje Indonezja, i zachęcenie do odwiedzin. TikTok namawia użytkowników do dzielenia się ich ulubionymi momentami z podróży, które dodatkowo mogą wziąć udział w rozpoczętym 26 kwietnia online challange – wystarczy nagrać krótkie wideo z podróży po wyspie i dodać hasztag #wonderfull Indonesia. Kampania obejmuje współpracę z lokalnymi twórcami i influencerami, a także promowanie użytkowników poprzez challenge, specjalne filtry, naklejki i objazdowe spotkania z dziennikarzami. Aplikacja cieszy się obecnie olbrzymią popularnością – według raportu SensorTower tylko w pierwszym kwartale tego roku pobrano ją ponad 200 mln razy, więc współpraca Ministerstwa Turystyki z platformą jest dobrym posunięciem. Widać, że ByteDance doskonale wie, co robić: nowe formaty reklam, zażegnanie problemu w Indiach czy wykorzystanie światowych trendów stosowania technologii w turystyce – to część dobrze przemyślanej strategii. Można się jedynie zastanawiać, jaki będzie następny krok chińskiego giganta – może współpraca z polskim Ministerstwem Turystyki? – Jestem przekonana, że Mazury są równie piękne jak Bali – komentuje Magdalena Bliźniak z agencji GetHero.