Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

Chcemy być innowacyjni i jak najlepsi w tym, co robimy

Chcemy mieć jakieś poletko, na którym możemy być najlepsi. I ta decyzja o wąskiej specjalizacji pozwala nam postawić sobie ten cel – mówi Wojciech Skoczyński prezes zarządu Grecosa.

 

rt 2019 05a 23

Grecos działa na rynku 15. sezon. Jak wyglądał początek działalności biura?

Pierwszy sezon Grecosa odbywał się pod subbrandem „Lato w Grecji”. Wtedy nasza oferta obejmowała wakacje na Krecie i Rodos i był to blok 50 miejsc tygodniowo z wylotem z Poznania. W pierwszym sezonie wysłaliśmy niecałe 2 tys. osób, by po czternastu pełnych sezonach, w roku 2018 zorganizować wakacje dla 210 tys. turystów. 

Jak zmienił się w tym czasie rynek?

Na rynku zmieniło się niemal wszystko. W czasie, gdy zaczynaliśmy, w Grecji właściwie był nie znany model wypoczynku all inclusive. Większe hotele, o lepszym standardzie były w praktyce niedostępne dla polskiego klienta. Dlatego oferta skupiała się na małych hotelach, czasem apartamentach prowadzonych rodzinnie przez Greków. Choć od początku nasi klienci nie rozważali innych opcji niż obiekty położone blisko plaży. To się akurat nie zmieniło. Niegdyś takie wakacje były trochę niedostępne, więc wybory ograniczały się do najtańszej oferty. Ale to miało swoje zalety. Klienci częściej niż dzisiaj korzystali z tawern, restauracji na mieście. Dziś robią to rzadziej, ponieważ dominuje opcja all inclusive. To, co zmieniło się zasadniczo, to fakt, że wraz ze wzrostem siły nabywczej Polaków zrównał się dostęp i oczekiwania w porównaniu z klientami z Europy Zachodniej. Dziś nocujemy w tych samych hotelach, poszukujemy dobrych ofert. Przestała liczyć się tylko cena. Teraz cenimy również jakość oferty. Klienci szukają dobrych, interesujących ofert, ale w rozsądnej cenie, starają się uzyskać odpowiedni „value for money”. Kiedyś jakość nie miała aż takiego znaczenia. Polacy chcą spędzać wakacje w nowych czy odnowionych hotelach. To dla klientów na innych, bardziej dojrzałych rynkach, jak np. włoski czy francuski, ma...


Wydanie: 5/2019, WYWIAD RYNKU TURYSTYCZNEGO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności