Od lipca 2019 r. usługi Grupy eSky są dostępne na pierwszym afrykańskim rynku – w Republice Południowej Afryki. Wejście na kontynent afrykański to dla grupy kolejny krok milowy w rozwoju.
Zgodnie z planem ekspansji w Europie Północnej i Zachodniej, w drugim kwartale br. lokalne serwisy eSky zostały uruchomione również w Szwajcarii, Belgii i Holandii. Obecnie serwisy lokalne Grupy eSky są dostępne dla mieszkańców blisko 50 krajów i regionów na świecie. W 2019 r. grupa przyspiesza ekspansję i świętuje 15-lecie powstania. Według szacunków analityków, rynek RPA jest wysoce atrakcyjny jako druga co do wielkości gospodarka w Afryce, z blisko 50 mln mieszkańców, której jedną z ważniejszych gałęzi gospodarki jest turystyka. Jak podaje Grupa eSky, rynek usług turystycznych w RPA jest szacowany na 800 tys. miejsc dostępnych w lotach do/z kraju miesięcznie. – Jako firma o globalnych ambicjach, stale badamy nowe regiony i rynki pod kątem potencjału biznesowego. Republika Południowej Afryki jest solidnym rynkiem, z rosnącym popytem na rozwiązania turystyczne online oraz wieloma czynnikami, których połączenie zapewnia eSky atrakcyjną synergię. Mam na myśli możliwą komunikację w języku angielskim, tę samą strefę czasową, co Europa Wschodnia, a także rosnącą penetrację rynku przez rozwiązania mobilne. Według badań Euromonitora, aż 75 proc. użytkowników w RPA wybiera urządzenia mobilne podczas wyszukiwania i rezerwowania podróży. Umożliwia to nam wprowadzenie pełnej oferty lotów i hoteli dla użytkowników z RPA na bardzo atrakcyjnych warunkach. Dla Grupy eSky to doskonałe przesłanki, by traktować RPA jako rynek „zalążkowy” – nasz przyczółek w Afryce – komentuje Marius Turbatu, global expansion director w Grupie eSky. W zapowiadanej na początku 2019 r. strategii grupa wskazywała, że ekspansja geograficzna pozostaje jednym z najważniejszych założeń biznesowych, obok rozwoju technologicznego oferowanych rozwiązań i produktów. W drugim kwartale br. narodowe serwisy eSky zostały, zgodnie z założeniami, uruchomione na kolejnych trzech rynkach europejskich – w Szwajcarii, Belgii i Holandii. Grupa nie zwalnia tempa ekspansji i bacznie przygląda się nie tylko rynkom afrykańskim – zwłaszcza atrakcyjnym turystycznie rynkom Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu (MENA) – ale także regionowi Azja-Pacyfik (APAC). Grupa eSky świętuje 15-lecie powstania i z tej okazji prowadzi wiele akcji specjalnych, m.in. konkurs fotograficzny dla użytkowników serwisu www.esky.pl, w którym nagrodą główną jest voucher podróżny o wartości 15 tys. zł, a także kamery GoPro. Co tydzień głosujący w konkursie mogą wygrać także mapkę zdrapkę. Prace finalistów konkursu zostaną opublikowane na portalu Onet Podróże. W jury konkursu zasiada redaktor naczelny portalu Marcin Mroczko.