Biuro podróży odpowie za zatrucie pokarmowe klientów, którego doświadczyli podczas stołowania się w hotelowej restauracji, czy monotonność wyżywienia oraz za zepsute posiłki. Kwestią dyskusyjną będzie jednak smak posiłków. Oczywiście, klient może za niesmaczne posiłki żądać rekompensaty, ale kwestia udowodnienia i przekonania do swojej argumentacji będzie leżała po jego stronie.
Zbadań zlecanych regularnie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że co czwarta osoba nie czyta umowy, a wcześniejsza lektura dokumentu uchroniłaby klientów od niesympatycznych niespodzianek na miejscu, typu dodatkowo płatnych usług, np. napojów. Przykładowo, definicja all inclusive jest bardzo elastyczna i hotele mogą różnić się w oferowanych tego typu usługach. Klienci często nie czytają wcześniej, co oferuje hotel, który wybrali, a wariantów all inclusive jest kilka: • standard – pełne wyżywienie serwowane w wyznaczonych porach, przekąski między posiłkami, napoje i alkohol (większość hoteli w wersji standardowej oferuje tylko alkohol lokalny), • soft – trzy posiłki serwowane w wyznaczonych porach i napoje bezalkoholowe (zwykle serwowane tylko do posiłków), • ultra – całodobowy dostęp do posiłków, napojów, przekąsek oraz markowych alkoholi, a także bezpłatny dostęp do serwisu plażowego czy hotelowego SPA. Zdarzają się i tacy klienci, którzy nie mają wiedzy, co oznacza opcja all inclusive, i żądają częściowego zwrotu pieniędzy, ponieważ nie mogli w pełni wykorzystać wykupionego pakietu, gdyż wybór oferowanych posiłków był zbyt duży.
Poinformować, co wolno
Hotele coraz częściej zaczynają pobierać opłaty za wynoszenie prowiantu z restauracji, co może być niemiłą niespodzianką dla naszych klientów. Działające od ponad roku nowe przepisy nakładają na organizatorów duże obowiązki w zakresie informowania podróżnych. Warto zastanowić się, czy do tego pakietu nie dodać dodatkowych informacji lub choćby nie zachęcić do lektury umowy, folderów bądź uczulić rezydenta na przekazywanie informacji o szczególnych zasadach panujących w danym hotelu. Do każdego klienta należy podejść w taki sposób, że może pierwszy raz wybierać się w podróż zagraniczną i może nie...