W jakich sytuacjach biuro podróży odpowie za kwestie wyżywienia

Biuro podróży odpowie za zatrucie pokarmowe klientów, którego doświadczyli podczas stołowania się w hotelowej restauracji, czy monotonność wyżywienia oraz za zepsute posiłki. Kwestią dyskusyjną będzie jednak smak posiłków. Oczywiście, klient może za niesmaczne posiłki żądać rekompensaty, ale kwestia udowodnienia i przekonania do swojej argumentacji będzie leżała po jego stronie.

 

rt 2019 07ha 21

Zbadań zlecanych regularnie przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wynika, że co czwarta osoba nie czyta umowy, a wcześniejsza lektura dokumentu uchroniłaby klientów od niesympatycznych niespodzianek na miejscu, typu dodatkowo płatnych usług, np. napojów. Przykładowo, definicja all inclusive jest bardzo elastyczna i hotele mogą różnić się w oferowanych tego typu usługach. Klienci często nie czytają wcześniej, co oferuje hotel, który wybrali, a wariantów all inclusive jest kilka: • standard – pełne wyżywienie serwowane w wyznaczonych porach, przekąski między posiłkami, napoje i alkohol (większość hoteli w wersji standardowej oferuje tylko alkohol lokalny), • soft – trzy posiłki serwowane w wyznaczonych porach i napoje bezalkoholowe (zwykle serwowane tylko do posiłków), • ultra – całodobowy dostęp do posiłków, napojów, przekąsek oraz markowych alkoholi, a także bezpłatny dostęp do serwisu plażowego czy hotelowego SPA. Zdarzają się i tacy klienci, którzy nie mają wiedzy, co oznacza opcja all inclusive, i żądają częściowego zwrotu pieniędzy, ponieważ nie mogli w pełni wykorzystać wykupionego pakietu, gdyż wybór oferowanych posiłków był zbyt duży. 

Poinformować, co wolno

Hotele coraz częściej zaczynają pobierać opłaty za wynoszenie prowiantu z restauracji, co może być niemiłą niespodzianką dla naszych klientów. Działające od ponad roku nowe przepisy nakładają na organizatorów duże obowiązki w zakresie informowania podróżnych. Warto zastanowić się, czy do tego pakietu nie dodać dodatkowych informacji lub choćby nie zachęcić do lektury umowy, folderów bądź uczulić rezydenta na przekazywanie informacji o szczególnych zasadach panujących w danym hotelu. Do każdego klienta należy podejść w taki sposób, że może pierwszy raz wybierać się w podróż zagraniczną i może nie...


Wydanie: 7/2019, PRAWO
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail