Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Polka na urlopie

2019-08-16

 

 

Dla 46% Polek najważniejsza na urlopie jest możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków, według 33% kobiet regeneracja fizyczna i psychiczna. Letni urlop Polki najchętniej spędzają nad wodą, co trzecia wybiera się nad polskie morze. O udanym wypoczynku decyduje przede wszystkim towarzystwo i jakość urlopu.

Kobieta1

Wakacyjne wyjazdy sprzyjają relaksowi, zarówno w formie aktywnej, jaką wybiera 60% pań, jak również w formie pasywnej, którą preferuje 40% kobiet. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń, w którym wzięło udział 695 respondentek, podczas urlopu, wśród płci pięknej dominują lokalne rozrywki, nowe aktywności i sporty.

Aż 55% zapytanych Polek deklaruje, że w trakcie letniego wypoczynku jest gotowa spróbować nowego sportu lub rozrywki, a 29% uważa, że warto spróbować nowej aktywności. Na wakacjach panie najchętniej korzystają z plenerowych parków rozrywki, parków linowych – jak wskazuje 46% odpowiedzi oraz z sportów wodnych – jak pokazuje 37% odpowiedzi.

Forma odpoczynku powinna być dostosowana do osobowości, dlatego przy wyborze wypoczynku warto zwrócić uwagę na swoje potrzeby i możliwości. Jeśli na co dzień żyjemy intensywnie, w wolnym czasie często mamy ochotę na pasywny relaks. Jeśli zaś w pracy męczy nas rutyna, w ramach odpoczynku chętnie stawiamy na nowe doświadczenia i nutkę adrenaliny. Polki, jak pokazują wyniki naszego badania, chętnie poszukują aktywnych form wypoczynku, a ponad połowa z nich jest gotowa, aby spróbować nowego sportu. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.

Tegoroczny, letni urlop jak wynika z deklaracji, 46% Polek spędza wyłącznie w kraju, 36% wyrusza na zagraniczne wakacje, a 10% zarówno w kraju jak i poza granicami Polski. Jeśli urlop w kraju, to 33% Pań wybiera wyjazd nad morze, 30% nad jezioro lub rzekę, a 14% spędza go w górach.

Największą wagę Polki przywiązują na urlopie do atrakcyjności turystycznej wybranego na letni wypoczynek miejsca – jak deklaruje 50% respondentek. Dla 17% liczy się przede wszystkim komfort zakwaterowania, a dla 16% spokój i cisza. Według 14% duże znaczenie mają ciekawe rozrywki w miejscu pobytu.

Urlop dla 46% Polek to przede wszystkim możliwość odcięcia się od codziennych obowiązków i pracy. Nie dziwi więc fakt, że aż 72% zapytanych przez serwis Pań chce i potrafi jak deklaruje zapomnieć podczas urlopu o pracy. Dla 21% jest to niemożliwe, gdyż nadal na urlopie sprawdzają służbowe maile i odbierają służbowe telefony. Wśród respondentek badania 7%  przyznaje, że zabiera ze sobą laptopa i od czasu do czasu pracuje.

Wakacyjny urlop 53% Polek zapytanych przez serwis Prezentmarzeń finansuje z oszczędności, 43% z bieżących zarobków. Tylko 4% przyznaje, że musi na letni wypoczynek zapożyczyć się. Największą część budżetu Polki przeznaczają na zakwaterowanie – 48% odpowiedzi i na rozrywki – 24% odpowiedzi.

Wyjazd na letni urlop 40% Polek organizuje samodzielnie, ale korzystając z rad znajomych, 36% całkowicie na własną rękę. Dla 19% optymalną formą jest skorzystanie z gotowej oferty biura turystycznego, a dla 5% dołączenie się do zorganizowanego wyjazdu przez znajomych lub rodzinę.

*W materiale prasowym wykorzystano dane z analizy krzyżowej pochodzące z badania „Urlopowe zwyczaje Polaków” zrealizowanego przez serwis Prezentmarzeń w czerwcu 2019. W badaniu uczestniczyło 695 respondentek.

 


Polecamy

Polecamy także:

Zmiany we władzach PZOT
Polski Związek Organizatorów Turystyki wybrał nowe władze. Na walnym zebraniu na stanowisko prezesa Sławomira Szulca z Exim Tours. W skład nowego zarządu weszli...

Znamy Polskie Marki Turystyczne
Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się...

Turystyka rośnie o 4 proc.
Takie dane znajdują się w najnowszym Światowym Barometrze Turystyki UNWTO opublikowanym przed 23. zgromadzeniem organizacji. Dane obejmują okres od stycznia do...

Gdzie mieliśmy kłopoty - Europ Assistance Polska podsumowuje
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności