Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Wyniki Grupy Orbis za pierwsze półrocze

Zmiana modelu biznesowego spółki – koncentracja na portfelu nieruchomości i bardzo dobre wskaźniki operacyjne w regionie Europy Wschodniej (wzrost wskaźnika RevPAR o 5 proc.) oraz wzrost EBITDA do poziomu 218,8 mln zł (o 19,3 proc.). Rok 2019 jest okresem o wyjątkowym znaczeniu dla Orbis SA.

 

  Po przeprowadzeniu kompleksowych analiz spółka zdecydowała się na podział przedsiębiorstwa na dwie linie biznesowe – tzw. lekką i ciężką, co jest naturalnym krokiem, obserwowanym w rozwoju międzynarodowych grup hotelarskich. Decyzja ta została podjęta ze względu na szybki rozwój w strukturze hoteli Orbis tzw. lekkich aktywów, czyli hoteli dołączanych poprzez zawieranie umów o zarządzanie i franczyzy (które stanowią już niemal 50 proc. całej sieci), oraz na różnice między modelem biznesowym Orbisu i Accoru (strategicznego partnera). Dzięki podziałowi na dwie linie biznesowe i zbyciu Accorowi części serwisowej, Orbis będzie mógł wycenić tę część swojego przedsiębiorstwa, która jest prowadzona w modelu asset light, i skupić całą swoją uwagę na podstawowej działalności, tj. na aktywach ciężkich, będących w „DNA” spółki. Po zakończeniu transakcji sprzedaży Orbis, posiadający 73 własne hotele, będzie gotowy rozpocząć okres dalszego rozwoju według nowego modelu działania. – Zważywszy, że Accor ogłosił zamiar zbycia wszystkich należących do niego akcji w spółce Orbis, jesteśmy przekonani, że nasi nowi akcjonariusze będą wspierali wypracowaną strategię rozwoju spółki. Choć profil działalności naszej spółki ulega przekształceniu, jej trzy najważniejsze filary pozostają niezmienne: osiągane wyniki (performance), rozwój sieci hoteli (portfolio) i nasi pracownicy (people) – powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA. Wyniki pierwszego półrocza 2019 r. potwierdzają skuteczność strategii Orbisu. Wskaźniki osiągane w całym regionie Europy Wschodniej utrzymywały się na wysokim poziomie. Głównym motorem wzrostu pozostawała średnia cena, która wzrosła w całej grupie o 4,4 proc. Skonsolidowane przychody w pierwszym półroczu 2019 r. sięgnęły 666,1 mln zł, co stanowi wzrost o 4,8 proc. EBITDA Grupy Orbis wyniosła 218,8 mln zł, odnotowując wzrost o 19,3 proc. W pierwszej połowie 2019 r. otwarto trzy nowe obiekty: Bachleda Luxury Hotel Kraków MGallery by Sofitel (64 pokoje); Mercure Sibiu Airport w Rumunii (85 pokoi) – oba działające na podstawie umów franczyzy. Trzecim nowym hotelem jest przyjęty w zarządzanie ibis Tallinn (190 pokoi), którym spółka weszła na nowy rynek w Estonii. W tym samym czasie Orbis zawarł 12 nowych umów asset light, obejmujących prawie 1,6 tys. pokoi w hotelach, które zostaną otwarte w latach 2020-2022. Nowe umowy wzmocniły solidne plany dalszego rozwoju Orbisu, które przewidują 49 nowych hoteli (niemal 6,8 tys. pokoi). W pierwszym półroczu 2019 r. rozpoczęła się także budowa nowego hotelu ibis Styles Szczecin (161 pokoi), który przyjmie pierwszych gości w przyszłym roku. 


Wydanie: 8/2019, AKTUALNOŚCI

Polecamy także:

Zmiany we władzach PZOT
Polski Związek Organizatorów Turystyki wybrał nowe władze. Na walnym zebraniu na stanowisko prezesa Sławomira Szulca z Exim Tours. W skład nowego zarządu weszli...

Znamy Polskie Marki Turystyczne
Za nami rozstrzygnięcie I naboru w ramach projektu „Polskie Marki Turystyczne” W poniedziałek, 16 września 2019 roku w Reducie Banku Polskiego odbyło się...

Turystyka rośnie o 4 proc.
Takie dane znajdują się w najnowszym Światowym Barometrze Turystyki UNWTO opublikowanym przed 23. zgromadzeniem organizacji. Dane obejmują okres od stycznia do...

Gdzie mieliśmy kłopoty - Europ Assistance Polska podsumowuje
Europ Assistance Polska podsumowała strukturę spraw assistance zrealizowanych podczas tegorocznych wakacji. Najczęściej zgłoszenia dotyczyły assistance...

Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności