Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.


Skargi na godzinę odlotu

Zmiana godziny odlotu, opóźniony lot – to jedne z przyczyn skarg klientów biur podróży. Kto i w jakim zakresie odpowiada za taką sytuację?

 

 rt 2019 09a 23

  Kwestia skarg była przedmiotem interpelacji poselskiej skierowanej do ministra sportu i turystyki. Ministerstwo w odpowiedzi ustosunkowało się do swojej roli w kontekście sporów podróżny – biuro podróży: Organy administracji publicznej, w tym także MSiT, nie posiadają kompetencji do rozstrzygania sporów o charakterze cywilnoprawnym, ponieważ organizatorzy turystyki, tak jak inni przedsiębiorcy, są podmiotami działającymi w warunkach gospodarki wolnorynkowej i podlegają horyzontalnym regulacjom dotyczącym prowadzenia przedsiębiorstwa w polskim systemie prawnym, takim jak: ustawa – Prawo przedsiębiorców, kodeks cywilny, kodeks spółek handlowych, ustawa o Krajowym Rejestrze Sądowym, ustawa o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i wiele innych. 

Obowiązki i prawa wynikające z nienależytego wykonania umowy

Organizator turystyki ponosi odpowiedzialność za wykonanie usług turystycznych objętych umową o udział w imprezie turystycznej, a podróżny ma prawo m.in. do:  usunięcia niezgodności przez organizatora turystyki, gdy którakolwiek z usług turystycznych nie jest wykonywana zgodnie z umową o udział w imprezie turystycznej  obniżki ceny za każdy...


Wydanie: 9/2019, PRAWO

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności