Portale internetowe Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia sp. z o.o. korzystają z ciasteczek COOKIES, które są zapisywane na dysku urządzenia końcowego użytkownika. Jeśli nie zgadzają się Państwo na zostawianie ciasteczek prosimy o wyłączenie obsługi ciasteczek w konfiguracji Państwa przeglądarki stron internetowych i dalszą wizytę na stronie.
Przeczytaj całość , Zamknij to okno informacyjne.

NIK przyjrzał się promocji turystycznej Polski

Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport podsumowujący kontrolę promocji turystycznej Polski. Wynika z niego, że wprawdzie działania promocyjne są prowadzone zgodnie z prawem, jednak tak naprawdę nie wiadomo, czy są skuteczne.

 

 rt 2019 10a 15

  Kontrola dotyczyła działań z lat 2015- -2018. Nie obejmowała ona tylko centrali Polskiej Organizacji Turystycznej, ale również niektóre ośrodki zagraniczne, województwa oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki. Dotyczyła więc kilku poziomów promocji zagranicznej naszego kraju i właściwie wszystkich podmiotów, które za tę promocję instytucjonalnie odpowiadają. Co dokładnie sprawdzała Najwyższa Izba Kontroli? Pytanie, na które szukano odpowiedzi, brzmiało: czy promocja turystyczna Polski była realizowana prawidłowo i spowodowała wzrost atrakcyjności turystycznej? 

Jak była promocja?

Zdaniem autorów raportu sama promocja była prowadzona w sposób prawidłowy. Pozytywnie oceniono działania POT prowadzone wraz z ośrodkami zagranicznymi tej instytucji oraz przez ROT-y. Podkreślono, że w promocji wykorzystywano atrakcje turystyczne regionów oraz wydarzenia kulturalne, gospodarcze czy sportowe. Jako przykłady takiego wykorzystania w promocji dużych imprez podano Światowe Dni Młodzieży i Mistrzostwa Europy w siatkówce. Uwagi dotyczące Regionalnych Organizacji Turystycznych nie powinny dziwić nikogo, kto ma z nimi do czynienia. Choć formalnie są to organizacje takie same, to jednak różnice pomiędzy nimi są bardzo duże. Część z nich jest silna i działa bardzo prężnie. Inne są mało energicznymi organizacjami reprezentującymi niewielką część branży ze swojego regionu. Kontrolerzy NIK zauważyli, że niektóre (konkretnie cztery z sześciu skontrolowanych) nie miały odrębnej strategii i celów działania. Dwa, które takie dokumenty posiadały, to ROT Świętokrzyski oraz Opolski. Niektóre działały na podstawie ogólnej strategii dla swojego województwa. 

PO T działa dobrze, choć są uwagi

Działania POT zostały pochwalone m.in. za większe wykorzystanie mediów społecznościowych. Dzięki tym działaniom zwiększył się zasięg kampanii. Pochwalone zostały sztandarowe akcje Polskiej Organizacji Turystycznej, a mianowicie certyfikaty POT dla najlepszych produktów turystycznych oraz akcja „Polska zobacz więcej – weekend za pół ceny”. Szczególnie chwalona była ta ostatnia akcja, za działania w niskim sezonie turystycznym. Zauważono również, że w kolejnych akcjach bierze udział coraz większa liczba uczestników, i to zarówno po stronie branżowej, jak i konsumenckiej. Podsumowano również wszystkie działania POT w kontrolowanym okresie. Okazało się, że przedstawiciele organizacji zorganizowali lub brali udział w 50 targach turystycznych, 166 warsztatach branżowych i workshopach, 117 imprezach promocyjnych, 571 podróżach prasowych i studyjnych, 271 prezentacjach. Ponadto POT przygotowała i opublikowała 39 materiałów prasowych i wydawniczych o tematyce turystycznej, zrealizowała 55 filmów i reportaży, 171 reklam w prasie branżowej, konsumenckiej i specjalistycznej oraz 70 reklam zewnętrznych. Najpoważniejsze zastrzeżenia do POT wyrazili kontrolerzy w kwestii braku aktualizacji dokumentu „Marketingowa strategia Polski w sektorze turystyki na lata 2012-2020”. Jak podkreślono w raporcie, zawarta w „Marketingowej strategii...” diagnoza stanu gospodarki turystycznej, cele strategiczne i operacyjne oraz wskaźniki były niespójne...



Zbigniew Adamów-Bielkowicz

Wydanie: 10/2019, ŚWIAT BRANŻY

  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy dwumiesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
Bezpłatny biuletyn

Strefa prenumeratora

Nasze serwisy


ProMedia www.pws-promedia.pl    

Hotelarz www.e-hotelarz.pl    

Restauracja www.e-restauracja.com

Rynek Turystyczny www.rynekturystyczny.pl     Polski Jubiler www.polskijubiler.pl    

Nowoczesna Stacja Paliw www.e-stacjapaliw.pl

© ProMedia Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne Polityka prywatności