Chatbot w firmie co zrobić, by spełniał postawiony przed nim cel

Chatboty znane są na świecie od blisko 60 lat. Przeszły długą drogę od ciekawostki naukowej, przez rozbudowane rozwiązania informatyczne dostępne na nielicznych stronach internetowych, do narzędzia, które zdobyło rzeczywisty zasięg i wynikającą z tego popularność.

 rt 2019 10a 20

  Dziś spotykamy się z nimi także w turystyce, szukając kierunku na wymarzone wakacje, sprawdzając status lotniczy, nawet rezerwując hotel. By spełniały postawione przed nimi zadania, warto pamiętać o kilku ważnych kwestiach. 

Od czego zacząć

Tworzenie chatbota jest prostsze niż wykonanie strony internetowej. Narzędzie może być gotowe do działania nawet już po kilku dniach od startu prac. Wszystko zależy od poziomu zaawansowania narzędzia. Zanim to jednak nastąpi, firma, która chce skorzystać z tego rozwiązania, powinna zadbać o brief dla dostawcy, opisujący krok po kroku oczekiwania względem chatbota i cele, jakie przed nim stawia. Na tym etapie twórca musi wiedzieć, jaki problem ma rozwiązać narzędzie oraz kto będzie go używał, czy ma działać w komunikatorze, intranecie czy stronie WWW marki. To punkt wyjścia do rozmów o poziomie zaawansowania chatbota, będący jednocześnie odpowiedzią na potrzebę biznesową klienta, ustaleniem ostatecznego czasu wdrożenia i kosztów. Każda firma jest inna. Ma swoje wypracowane procedury, systemy, z których korzysta itd. Nawet jeśli mierzy się z podobnymi problemami co inne organizacje, kwestia automatyzacji procesów przy użyciu chatbota dotyczy wielu elementów i pogodzenia interesów różnych działów. Wymaga z czasem integracji z systemami zewnętrznymi, współpracy z dostawcami, dopasowania do specyfiki użytkowników itd. Ustalenie tych wszystkich szczegółów pozwoli gładko przejść przez proces tworzenia narzędzia. 

Kolejny krok – Proof of Co ncept

Po zebraniu wszystkich potrzebnych informacji 90 proc. chatbota gotowego do testów powstaje zazwyczaj w mniej niż dwa tygodnie. Na szybki czas realizacji pozwala Proof of Concept. Pozwala upewnić się firmie, czy pomysł jest praktyczny, użytkownicy chcą z niego korzystać, jakie zasoby są potrzebne do jego zbudowania i czy chatbot realizuje początkowo zakładane cele. Proof of Concept najlepiej zrealizować bez wymagających integracji systemowych. Ma skupić się na...



Mariusz Pełechaty

Wydanie: 10/2019, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail