Hasło charge back wywołuje u większości agentów turystycznych gwałtowny skok poziomu adrenaliny. Wiele wskazuje na to, że teraz mogą być trochę spokojniejsi.
Dotychczas usługi turystyczne, podobnie jak każde inne, podlegały wprowadzonej przez głównych wystawców kart Visę i Master Card. Jednak w odróżnieniu od większości placówek handlowych, agenci turystyczni sprzedawali usługi, które były dostarczane przez inną firmę.
Z reklamacją do banku
Usługa chargeback (inaczej: obciążenie zwrotne) została wprowadzona przez wystawców kart jako usługa dodatkowa. Nie wynika ona z praw konsumenckich, a jest jedynie inicjatywą bankowców. Pozwala ona bankowi, który wystawił kartę, obciążyć konto firmy, która przyjęła płatność kartą, np. jeśli dokonano podwójnego obciążenia rachunku klienta za tę samą transakcję, jeśli bankomat nie wypłacił pieniędzy lub towar czy usługa nie zostały dostarczone lub właściwie wykonane. Ta praktyczna dla konsumentów usługa jest niebezpieczna np. dla agentów turystycznych. Klient, który nie wyjechał na wymarzony urlop zakupiony u agenta, bo np. biuro podróży zbankrutowało, zamiast czekać na zakończenie procedury uruchomionej przez marszałka województwa, udawał się do banku i jeśli zapłac
[...]Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl