W pierwszych dziewięciu miesiącach roku spółka Amadeus IT Group SA notowała stały wzrost wyników finansowych. Przyczyniły się do tego solidne wyniki operacyjne segmentów dystrybucji i rozwiązań informatycznych, konsolidacja przedsiębiorstwa TravelClick (od 4 października 2018 r.) i korzystne różnice kursowe.
Czynniki te pozwoliły osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów i zysku EBITDA, a także zysk skorygowany na poziomie 992,5 mln euro, co stanowi wzrost o 11,9 proc. w stosunku do tego samego okresu 2018 r. – W segmencie dystrybucji nasze wolumeny rezerwacji wypadły lepiej w porównaniu z całą branżą ze względu na wzrost udziału rynkowego we wszystkich regionach oprócz Dalekiego Wschodu. W segmencie rozwiązań informatycznych kontynuowaliśmy wspieranie naszych klientów, wykorzystując nowych partnerów i nowe rozwiązania. Zawarliśmy np. nową umowę z firmą Visa, aby zadbać o bezpieczeństwo płatności w branży turystycznej. W ostatnim kwartale podpisaliśmy też umowy z kilkoma liniami lotniczymi dotyczące rozwiązań w dziedzinie zarządzania w razie zakłóceń w podróżach pasażerów – skomentował Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus.
Najważniejsze dane operacyjne i finansowe
Przychody w segmencie dystrybucji wzrosły o 5,1 proc., do 2394,8 mln euro. Przyczyniły się do tego wzrost liczby rezerwacji o 0,9 proc. i rosnący średni przychód na rezerwację (wynikający z korzystnej struktury oferty i dwucyfrowego wzrostu odnotowanego przez segment płatności), a także pozytywny efekt różnic kursowych. Rynek rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży odnotował spadek o 0,8 proc. (wyłączając utrzymujące się na stabilnym poziomie Indie). Najszybciej rozwijającymi się regionami były Ameryka Północna oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa. W Europie Zachodniej, na Dalekim i Bliskim Wschodzie oraz w Afryce wystąpiły...