Amadeus utrzymuje wzrost

W pierwszych dziewięciu miesiącach roku spółka Amadeus IT Group SA notowała stały wzrost wyników finansowych. Przyczyniły się do tego solidne wyniki operacyjne segmentów dystrybucji i rozwiązań informatycznych, konsolidacja przedsiębiorstwa TravelClick (od 4 października 2018 r.) i korzystne różnice kursowe.

 

rt 2019 11a 25

 

Czynniki te pozwoliły osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów i zysku EBITDA, a także zysk skorygowany na poziomie 992,5 mln euro, co stanowi wzrost o 11,9 proc. w stosunku do tego samego okresu 2018 r. – W segmencie dystrybucji nasze wolumeny rezerwacji wypadły lepiej w porównaniu z całą branżą ze względu na wzrost udziału rynkowego we wszystkich regionach oprócz Dalekiego Wschodu. W segmencie rozwiązań informatycznych kontynuowaliśmy wspieranie naszych klientów, wykorzystując nowych partnerów i nowe rozwiązania. Zawarliśmy np. nową umowę z firmą Visa, aby zadbać o bezpieczeństwo płatności w branży turystycznej. W ostatnim kwartale podpisaliśmy też umowy z kilkoma liniami lotniczymi dotyczące rozwiązań w dziedzinie zarządzania w razie zakłóceń w podróżach pasażerów – skomentował Luis Maroto, prezes i dyrektor generalny firmy Amadeus. 

Najważniejsze dane operacyjne i finansowe

Przychody w segmencie dystrybucji wzrosły o 5,1 proc., do 2394,8 mln euro. Przyczyniły się do tego wzrost liczby rezerwacji o 0,9 proc. i rosnący średni przychód na rezerwację (wynikający z korzystnej struktury oferty i dwucyfrowego wzrostu odnotowanego przez segment płatności), a także pozytywny efekt różnic kursowych. Rynek rezerwacji biletów lotniczych dokonywanych przez biura podróży odnotował spadek o 0,8 proc. (wyłączając utrzymujące się na stabilnym poziomie Indie). Najszybciej rozwijającymi się regionami były Ameryka Północna oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa. W Europie Zachodniej, na Dalekim i Bliskim Wschodzie oraz w Afryce wystąpiły...


Wydanie: 11/2019, e-TURYSTYKA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail