100 milionów klientó systemu e-IC PKP Intercity

2020-02-13

Już 100 milionów pasażerów PKP Intercity skorzystało z internetowego systemu zakupu biletów e-IC. System, sukcesywnie rozbudowywany o kolejne funkcjonalności, cieszy się dużym zainteresowaniem podróżnych. W 2019 r. spółka sprzedała tą drogą aż 44% wszystkich biletów.

100 mln pasazerow e IC

Od 2005 roku już 100 mln pasażerów wybrało zakup biletów PKP Intercity przez system e-IC. Tylko 2019 roku pasażerowie nabyli tą drogą ponad 14,5 mln biletów. Internetową sprzedaż szczególnie upodobali sobie studenci, którzy stanowili aż 26% ubiegłorocznych użytkowników e-IC. Po skorzystaniu z systemu w podróż z PKP Intercity ruszyło wówczas ich niemal 4,5 mln. W 2019 roku największą popularnością wśród użytkowników systemu cieszyły się podróże między Warszawą a Krakowem oraz Warszawą
a Trójmiastem. Obecny rok zaczął się równie udanie. Tylko w styczniu zakup biletów przez internetowy serwis PKP Intercity wybrało ponad 1,3 mln pasażerów przewoźnika.

Popularność kolei w Polsce bezustannie rośnie. Najlepszy od blisko 20 lat wynik, ponad 335 mln pasażerów, którzy w 2019 roku wybrali podróż pociągiem, niezbicie tego dowodzi. Polska kolej śmiało sięga po nowoczesne rozwiązania. Dynamicznie rosnąca popularność internetowego systemu sprzedaży e-IC, oferowanego przez PKP Intercity, świadczy o tym, że przewoźnik stosuje rozwiązania, które odpowiadają potrzebom podróżnych – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

System e-IC umożliwia pasażerom kupno biletów na połączenia krajowe oraz wybrane połączenia międzynarodowe realizowane przez PKP Intercity. Podróżni mogą dokonać zakupu bez rejestracji lub zakładając konto, co jest ułatwieniem dla osób regularnie podróżujących koleją. Pasażerowie mogą nabyć tą drogą bilety w wygodny sposób, zaznaczając przysługującą im zniżkę, wybierając rodzaj miejsca, które ich interesuje, a także zakupić bilety na dodatkowy bagaż czy przewóz psa. Internetowy system sprzedaży oferuje również możliwość wygodnego zwrotu biletu bez wychodzenia z domu. Przewoźnik obserwuje stale rosnące zainteresowanie sprzedażą w kanałach zdalnych – za ich pośrednictwem sprzedaje już 47% biletów, a system e-IC odpowiada za ponad 90% tych transakcji.
To m.in. zasługa kolejnych wprowadzanych udogodnień i funkcjonalności.

Cieszymy się, że internetowy system sprzedaży spotyka się z rosnącym zainteresowaniem pasażerów. To wygodne rozwiązanie znacznie poprawia komfort podróży, która zaczyna się już na etapie kupna biletu. Za cel na przyszłość stawiamy sobie wprowadzanie kolejnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby pasażerów, również w kwestii wykorzystywanych technologii – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Prostszy zakup wielu biletów

Jeszcze łatwiejsze kupno biletów PKP Intercity przez internet umożliwiło wprowadzenie w maju 2019 r. funkcji koszyka zakupowego. Ta funkcjonalność umożliwia zakup wielu biletów w czasie jednej sesji zakupowej. Po dodaniu biletu, użytkownik może skorzystać z opcji „Dodaj kolejny bilet” lub przejść do podsumowania, a na realizację zamówienia ma 15 minut, z możliwością opłacenia wszystkich biletów w ramach jednej transakcji. Co istotne, koszyk zakupowy pozwala łączyć różne typy biletów: zarówno jednorazowe, jak i okresowe. W ramach koszykach można wybrać również bilet powrotny czy pobrać rezerwację miejsca do biletu okresowego.

Wybierz swoje miejsce

Pod koniec listopada 2019 r. PKP Intercity udostępniło pasażerom kupującym bilety online kolejną funkcjonalność. Pasażerowie elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, Flirt³ i PesaDART zyskali możliwość łatwego wyboru miejsc na mapie członu pociągu, w którym planują podróż. Graficzna prezentacja miejsc pojawia się po wyborze konkretnego połączenia oraz wskazaniu liczby pasażerów
i ewentualnych ulg im przysługujących, a także określeniu, czy pasażer potrzebuje skorzystać z miejsc specjalnych, takich jak np. dla osób z niepełnosprawnościami, w przedziale rodzinnym czy dla osób
z rowerem. Przy kupnie biletu wystarczy kliknąć guzik „Wybierz miejsce ze schematu”. Wówczas pasażer może sprawdzić układ miejsc w danej części pociągu i zdecydować, czy chce siedzieć przy oknie, przy korytarzu, czy też wybrać miejsce bliżej toalety czy sekcji bagażowej. Obecnie z opcji wyboru miejsca siedzącego korzysta średnio 40% osób nabywających online bilety na przejazd pojazdami Flirt³ oraz PesaDART, a także średnio 60% pasażerów wybierających przejazd Pendolino.

Z dowodem w smartfonie

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, którzy coraz częściej posługują się biletami w formie elektronicznej i chętnie korzystają z technologicznych nowości, PKP Intercity wprowadziło honorowanie w swoich pociągach aplikacji mObywatel. Bezpłatna publiczna aplikacja oferuje usługę mTożsamość, która w niektórych przypadkach pozwala zastąpić dokument ze zdjęciem. Aplikacja korzysta z aktualnych danych tożsamości, które znajdują się w rejestrach państwowych: imienia
i nazwiska, numeru PESEL, daty urodzenia, zdjęcia użytkownika, numeru dowodu osobistego, terminu jego ważności oraz informacji o tym, kto wydał dowód osobisty. Dane te można w każdej chwili wyświetlić na ekranie smartfona – dzięki temu podczas kontroli biletów pracownik drużyny konduktorskiej może sprawdzić, czy imię i nazwisko są zgodne z tymi na bilecie. Funkcjonalność
w aplikacji mObywatel jest także uznawana przy odbiorze przesyłek konduktorskich i bagażu
z przechowalni.

 


Aktualności
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail