Ubiegłoroczne lato było wyjątkowe zarówno w turystyce przyjazdowej jak i wyjazdowej. Tegoroczne było o wiele spokojniejsze dla całej branży, choć nie obyło się bez emocji.
Formalnie sprzedaż imprez w ramach sezonu lato 2013 jeszcze trwa, jednak można już pokusić się o jego podsumowanie. W ogólnie pesymistycznym obrazie świata, jaki jest nam obecnie serwowany w mediach, polska branża turystyczna mówiąc o tegorocznych wynikach może być przykładem optymizmu.
Chętnie z biurami
Duzi touroperatorzy co do pozytywnej oceny wyników są zgodni. Paradoksalnie, co było już widać w ubiegłym roku, wstrząsy na rynku i upadłość kilkunastu biur podróży wzmocniła pozycję głównych graczy. Praktycznie wszyscy twierdzą, że zanotowali znaczny wzrost liczby rezerwacji. Wprawdzie według informacji Ministerstwa Sportu i Turystyki w tym roku za granicę wyjechało około 9 proc. Polaków mniej, jednak według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki z końca września sprzedaż lata 2013 była o około 10 proc. większa niż lata 2012. Tę rozbieżność w danych można najłatwiej wytłumaczyć wzrostem zainteresowania Polaków korzystaniem z usług biur podróży. Pozytywne tendencje potwierdzają również dane od multiagentów. Aż 15-proc. wzrost zanotował największy z nich, Travelplanet.pl. Udostępnione przez niego dane obejmują okres od 15 czerwca do 15 września 2013. – Wyniki potwierdzają nasze prognozy co do kilku najważniejszych faktów – mówi Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. – Polacy dostrzegają przewagę ofert spakietowanych przez biura podróży nad samodzielnym przygotowywaniem urlopu. Mimo ubiegłorocznej fali bankructw nadal darzą toruperatorów i agentów turystycznych zaufaniem.
Duzi jeszcze więksi
Dwa największe w Polsce biura mogą uznać ten sezon za wyjątkowo udany. Największa Itaka przekroczy liczbę 500 tys. klientów w jednym roku, co będzie najlepszym wynikiem nie tylko w historii firmy, ale i całej naszej branży.
Polski oddział TUI przez ostatnie lata poprawiał systematycznie sw [...]

Formalnie sprzedaż imprez w ramach sezonu lato 2013 jeszcze trwa, jednak można już pokusić się o jego podsumowanie. W ogólnie pesymistycznym obrazie świata, jaki jest nam obecnie serwowany w mediach, polska branża turystyczna mówiąc o tegorocznych wynikach może być przykładem optymizmu.
Chętnie z biurami
Duzi touroperatorzy co do pozytywnej oceny wyników są zgodni. Paradoksalnie, co było już widać w ubiegłym roku, wstrząsy na rynku i upadłość kilkunastu biur podróży wzmocniła pozycję głównych graczy. Praktycznie wszyscy twierdzą, że zanotowali znaczny wzrost liczby rezerwacji. Wprawdzie według informacji Ministerstwa Sportu i Turystyki w tym roku za granicę wyjechało około 9 proc. Polaków mniej, jednak według danych Polskiego Związku Organizatorów Turystyki z końca września sprzedaż lata 2013 była o około 10 proc. większa niż lata 2012. Tę rozbieżność w danych można najłatwiej wytłumaczyć wzrostem zainteresowania Polaków korzystaniem z usług biur podróży. Pozytywne tendencje potwierdzają również dane od multiagentów. Aż 15-proc. wzrost zanotował największy z nich, Travelplanet.pl. Udostępnione przez niego dane obejmują okres od 15 czerwca do 15 września 2013. – Wyniki potwierdzają nasze prognozy co do kilku najważniejszych faktów – mówi Radosław Damasiewicz, analityk Travelplanet.pl. – Polacy dostrzegają przewagę ofert spakietowanych przez biura podróży nad samodzielnym przygotowywaniem urlopu. Mimo ubiegłorocznej fali bankructw nadal darzą toruperatorów i agentów turystycznych zaufaniem.

Duzi jeszcze więksi
Dwa największe w Polsce biura mogą uznać ten sezon za wyjątkowo udany. Największa Itaka przekroczy liczbę 500 tys. klientów w jednym roku, co będzie najlepszym wynikiem nie tylko w historii firmy, ale i całej naszej branży.

Polski oddział TUI przez ostatnie lata poprawiał systematycznie sw [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl