incentive

SOIT #OneVoice – razem w obliczu koronakryzysu.

2020-06-09

Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel rozpoczyna kampanię #OneVoice. Członkowie SOIT jako organizatorzy wyjazdów biznesowych i incentive do Azji, jako pierwsi zostali postawieni w obliczu kryzysu związanego z pandemią. Stowarzyszenie od początku pojawienia się informacji o koronawirusie, podjęło działania informacyjne, a teraz podsumowuje blisko 4 miesiące działalności na rzecz członków i branży.

SOIT One Voice Kolaz 16x9

„Pomysł kampanii #OneVoice kiełkował już w nas od dłuższego czasu. Ostatnie miesiące intensywnych działań udowodniły, że współdziałanie i wymiana doświadczeń w ramach stowarzyszenia są bezcenne. W obliczu kryzysu, jest to ważniejsze, niż kiedykolwiek wcześniej, aby grać w jednej drużynie. Od początku kryzysu wspieramy naszych członków, ich firmy, dostarczamy wiedzy, narzędzi, szukamy wspólnie rozwiązań. Mamy jeden cel – wrócić do podróżowania w pełnym wymiarze, dzielenia się wrażeniami i realizacji marzeń o podróżach naszych partnerów, klientów. Możemy to osiągnąć łącząc nasze pomysły i działania. Kryzys pokazał także, jak ważna jest rola organizacji branżowych. Gdyby nie siła przebicia organizacji, bylibyśmy w tej chwili na innym etapie odmrożenia MICE i turystyki.” – tłumaczy Olga Krzemińska-Zasadzka, Prezes Zarządu SOIT.

Od lutego, SOIT podjął następujące działania:

  • Wewnętrzne spotkania informacyjne dla członków w celu identyfikacji problemów i zagrożeń, wymiany doświadczeń i opinii o koronawirusie i sytuacji w różnych regionach świata,
  • Monitoring informacji na temat pandemii z wiarygodnych źródeł - WHO, MSZ, GIS, 
  • Konsultacje prawne dot. interpretacji Art. 47 ust. 4 Ustawy o IT i PUT,
  • Przygotowanie stanowisk i komunikatów SOIT dot. sytuacji na rynku incentive w dobie Covid-19,
  • Wsparcie członków w rozmowach z liniami lotniczymi, sieciami hoteli na całym świecie promując podejście Goodwill Policy,
  • Udział w rozmowach przedstawicieli organizatorów turystyki i ubezpieczycieli na temat gwarancji, ubezpieczeń turystycznych oraz zmiany paragrafu 3 rozporządzenia w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej i ubezpieczeniowej wymaganej w związku z działalnością wykonywaną przez organizatorów turystyki i przedsiębiorców ułatwiających nabywanie powiązanych usług turystycznych,
  • Przygotowanie we współpracy z innymi organizacjami pism do Ministerstwa Rozwoju oraz apeli dotyczących sytuacji w przemyśle spotkań oraz koniecznej pomocy sektorowej,
  • Szkolenia online dla członków z aspektów prawnych,
  • Dostarczanie wiedzy członkom o: programach pomocowych, poszczególnych odsłonach Tarcz Antykryzysowych, abolicji ZUS, dopłatach do wynagrodzeń z urzędów pracy, subwencjach z PRF,
  • Zbieranie pytań i identyfikowanie problemów związanych ze składaniem wniosków o subwencje finansowe PFR (weryfikacja wnioskujących rozliczających się w systemie VAT-marża i mieszanym) oraz interwencje w tym zakresie w Polskim Funduszu Rozwoju,
  • Aktywność przedstawicieli SOIT w sztabie kryzysowym przy Ministerstwie Rozwoju - udział w konsultacjach z MR na etapie budowania programów pomocowych i tworzenia protokołów odmrożeniowych,
  • Aktywność przedstawicieli SOIT w sztabie przemysłu spotkań #TUgether,
  • Udział w branżowych spotkaniach sztabowych, LIVE’ach, Porannych Kawach TUgether i w debatach medialnych na temat sytuacji incentive travel, wyjazdów biznesowych i szeroko pojętej turystyki.

Oprócz działań kryzysowych, stowarzyszenie zrealizowało kolejną edycję badania rynku incentive travel Barometr SOIT, w którym wzięło udział 100% członków SOIT oraz zaproszone niezrzeszone agencje. Planowane jest spotkanie z uczestnikami badania, a częściowy raport zostanie udostępniony dla branży, tak jak poprzednia edycja.

SOIT został również członkiem organizacji Pracodawcy RP, która aktywnie bierze udział w pracach Rady Dialogu Społecznego oraz uczestniczy z głosem doradczym w procesach legislacyjnych. Członkostwo SOIT w inicjatywach podejmowanych przez Pracodawców RP przyczyni się do lepszego reprezentowania interesów branży spotkań i turystyki w kręgach administracji państwowej i na rynku biznesowym.

„Przynależność do SOIT zawsze była dla nas ważna. Wymiana poglądów, wspólnie podejmowane inicjatywy na rzecz branży. W czasie koronakryzysu doszła jeszcze jedna ważna wartość - wzajemne wsparcie. Od marca spotykaliśmy się regularnie online, by wymieniać doświadczenia na temat tego, jak sobie radzimy, wspieraliśmy się radą, wymienialiśmy informacjami, co więcej, wieczorami śmialiśmy się i wspominaliśmy podróże przy kieliszku wina. Dla mnie i mojej wspólniczki Majki Szura, szczególnie ważnym okresem był czas walki o wsparcie z PFR. Wymiana informacji dotycząca wypełniania wniosków, wspólne szkolenia i przygotowanie odwołań ze względu na brak uwzględnienia deklaracji VAT-marża, na bazie której większość z nas się rozlicza. Pomimo konkurencji, i tego, że każdy z nas walczy o swoją firmę, potrafimy się zjednoczyć i mówić jednym głosem. Zespołowo walczymy o całą branżę i rynek MICE.” – podsumowuje Grażyna Woźniczka, członek SOIT, Managing Director, Polka Travel.

 

„Dziękujemy wszystkim członkom SOIT za mobilizację i integrację w trudnych czasach. Podziękowania kierujemy także do wszystkich osób i organizacji, z którymi współdziałamy w ramach sztabu kryzysowego i #TUgether za determinację we wspólnych wysiłkach na rzecz naszych branż. Bądźmy dalej #OneVoice. Przed nami kolejne wyzwania.” – dodaje Olga Krzemińska-Zasadzka, Prezes Zarządu SOIT.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail