Niezależnie od koniunktury gospodarczej, panujących nastrojów, rozwój technologiczny jest nieodłącznym elementem wizji każdego przedsiębiorstwa, które aspiruje do miana potentata w branży turystycznej. Przetwarzanie w chmurze (ang. cloud computing) zmienia sposób prowadzenia biznesu, funkcjonowania działów oraz zasad współpracy.
Zakup usług w modelu chmurowym umożliwia rezygnację z inwestycji w sprzęt i oprogramowanie oraz obniżenie kosztów zatrudnienia administratorów IT. Gdzie kryje się istota tej technologii? Cloud computing jest modelem biznesowym, w którym oprogramowanie i dane przedsiębiorstwa są dostępne przez internet. Filozofia opisywanej technologii polega na przeniesieniu całego ciężaru świadczenia usług IT na serwer i umożliwieniu stałego dostępu do nich uprawnionym jednostkom. Nie jest już istotna jakość sprzętu implementowanego w firmie – szybkość procesów wynika z mocy obliczeniowej serwerów. Dodatkowo problem bezpieczeństwa danych przestał być zależny od tego, co stanie się z komputerem pracownika. Wystarczy przejść przez proces logowania, który jest zapewniony w ramach dowolnego urządzenia umożliwiającego dostęp do internetu, by zyskać praktycznie niczym nieograniczone możliwości zarządzania przedsiębiorstwem. Interesującą opinię na temat chmury przedstawił Tomasz Kopacz z Microsoftu: – Chmura to pewnego rodzaju abstrakcja dla klienta i to dobrze, że on nie wie, jak to dokładnie działa. Dla klienta chmura to po prostu „gniazdko z mocą obliczeniową”. On tam podłączy jakieś urządzenie, „coś” się wydarzy i jego nie będzie interesowała niedostępność. To ma działać, tak jak jest teraz w przypadku prądu elektrycznego. Klient nie wnika w to, skąd on mu się „bierze”, on go po prostu ma. I ja widzę chmurę jako trend przesuwania IT w kierunku koncepcji spotykanych u innych dostawców infrastruktury (woda, prąd itp.). Rynek cloud computing coraz silniej obecny jest w Polsce. Według raportu IDC „Poland's Cloud Services Market 2011-2015 Forecast and 2010 Competitive Analysis”, w 2010 roku jego wartość obejmująca zarówno chmurę prywatną, jak i publiczną, stanowiła blisko 7 proc. całego [...]

Zakup usług w modelu chmurowym umożliwia rezygnację z inwestycji w sprzęt i oprogramowanie oraz obniżenie kosztów zatrudnienia administratorów IT. Gdzie kryje się istota tej technologii? Cloud computing jest modelem biznesowym, w którym oprogramowanie i dane przedsiębiorstwa są dostępne przez internet. Filozofia opisywanej technologii polega na przeniesieniu całego ciężaru świadczenia usług IT na serwer i umożliwieniu stałego dostępu do nich uprawnionym jednostkom. Nie jest już istotna jakość sprzętu implementowanego w firmie – szybkość procesów wynika z mocy obliczeniowej serwerów. Dodatkowo problem bezpieczeństwa danych przestał być zależny od tego, co stanie się z komputerem pracownika. Wystarczy przejść przez proces logowania, który jest zapewniony w ramach dowolnego urządzenia umożliwiającego dostęp do internetu, by zyskać praktycznie niczym nieograniczone możliwości zarządzania przedsiębiorstwem. Interesującą opinię na temat chmury przedstawił Tomasz Kopacz z Microsoftu: – Chmura to pewnego rodzaju abstrakcja dla klienta i to dobrze, że on nie wie, jak to dokładnie działa. Dla klienta chmura to po prostu „gniazdko z mocą obliczeniową”. On tam podłączy jakieś urządzenie, „coś” się wydarzy i jego nie będzie interesowała niedostępność. To ma działać, tak jak jest teraz w przypadku prądu elektrycznego. Klient nie wnika w to, skąd on mu się „bierze”, on go po prostu ma. I ja widzę chmurę jako trend przesuwania IT w kierunku koncepcji spotykanych u innych dostawców infrastruktury (woda, prąd itp.). Rynek cloud computing coraz silniej obecny jest w Polsce. Według raportu IDC „Poland's Cloud Services Market 2011-2015 Forecast and 2010 Competitive Analysis”, w 2010 roku jego wartość obejmująca zarówno chmurę prywatną, jak i publiczną, stanowiła blisko 7 proc. całego [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl