Jak odbudować i uzdrowić branżę turystyczną, by była lepsza niż dotychczas

Wszyscy podzielamy potrzebę odkrywania świata, odwiedzania nowych miejsc, poznawania nowych ludzi i bycia blisko tego, co dla nas ważne. Wszak podróże kształcą, ale również budują gospodarkę, rozwijają kulturę i tworzą więzi pomiędzy różnymi społecznościami. Podróże wreszcie napędzają postęp.

rt 2020 10a 26

Właśnie z tych powodów wpływ COVID-19 na naszą rzeczywistość jest tak dojmujący. Kryzys zdrowotny doprowadził do kryzysu gospodarczego i społecznego, który w większym lub mniejszym stopniu dotknął wszystkich. Dla sektora turystycznego skutki pandemii okazały się katastrofalne w wyniku ograniczeń w podróżowaniu zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym wprowadzonych w różnych częściach świata. Wyzwanie stojące obecnie przed branżą turystyczną jest wyzwaniem wspólnym dla wszystkich i dlatego wymaga wspólnej odpowiedzi. My w Amadeusie, jako firmie, która wspiera podróże od ponad trzydziestu lat, angażujemy się we wspieranie naszej branży w budowaniu drogi prowadzącej ku bezpiecznym podróżom, która wzbudzi zaufanie podróżnych i przywróci popyt na te usługi. Jednak budowanie zaufania u podróżnych wymaga od nas wyobraźni, jak przemysł turystyczny może odnowić się i uzdrowić, ponieważ tylko dzięki wspólnej pracy możemy spowodować, że świat znów będzie podróżować. Wiemy również, że gdy stawimy czoło dzisiejszym wyzwaniom i patrzymy w przyszłość, widzimy, że technologia i innowacje będą potężnym motorem zmian. Przebywając w samym sercu turystycznego ekosystemu, wykorzystujemy siłę technologii, by wspierać naszych klientów w ponownym połączeniu się z podróżnymi, dając im ponownie radość z podróżowania i pewność, że podróże znów będą siłą globalnego postępu. 

Odbudowanie zaufania jest niezbędne do odtworzenia globalnej turystyki

Jeśli nie przywrócimy pewności i zaufania podróżnych, nie możemy oczekiwać, że ludzie będą chcieli podróżować. To wymaga od nas zrozumienia, czego potrzebują turyści na wszystkich etapach podróży. Firmy turystyczne będą musiały rozpoznać indywidualne potrzeby, dostarczać wsparcia i za każdym razem wyprzedać oczekiwania klienta. Robiąc zakupy, rezerwując, podróżując lub przebywając w wybranym miejscu, podróżni potrzebują najnowszych informacji i wsparcia w razie potrzeby. Tylko dzięki zapewnieniu możliwości wyboru, elastyczności i przyjemnych, wolnych od stresu doświadczeń podróżni będą czuli się bezpiecznie, myśląc o swoich podróżach. Personalizacja jako trend będzie kontynuowana, ale będzie ewoluować. Bezpieczeństwo, higiena i osobisty stosunek do ryzyka kształtują zachowania podróżnych i dlatego potrzebne będą nowe produkty i pakiety, aby sprostać tym nowym wymaganiom. 

Odnowienie branży jest równie ważne jak uzdrowienie

Wszyscy chcemy, aby nasza branża odrodziła się silnie i jak najszybciej. Jednocześnie ważne jest, aby branża odbudowywała się i odradzała w sposób, który może spowodować, że będzie lepsza niż dotychczas. Wspólnie musimy pomyśleć o tym, jak pokonać przeszkody, które utrudniają przyciągnięcie uwagi podróżnych. Musimy ściślej współpracować w różnych segmentach, również poza naszą branżą; musimy przemyśleć, w jaki sposób przyczyniamy się do społecznego, kulturowego i środowiskowego dobrobytu naszej planety. Odnowienie branży oznacza nowe globalne standardy dotyczące higieny, bezpieczeństwa i informacji dla podróżnych, budowanie bezpieczniejszych doświadczeń z podróży dla wszystkich. Jako społeczność, budując w bardziej zrównoważony sposób, stworzymy pozytywne dziedzictwo. Chcemy wspierać miejsca docelowe, unikać nadmiernej turystyki i zapewnić, że podróże sprzyjają wysokiej jakości miejscom pracy, rozwojowi umiejętności, spójności społeczności, inwestycjom i wzrostowi gospodarczemu. 

Technologia i innowacje mogą umożliwić branży dostosowanie się

Patrząc na obecną sytuację, trzeba stwierdzić, że branża turystyczna nigdy nie musiała tak szybko dostosowywać się do tak dramatycznie zmienionego środowiska. Dlatego nowoczesna technologia musi być liderem we wspieraniu firm w ewolucji i dostosowywaniu się, a nie kolejną barierą do pokonania. Innowacje nie powstają w izolacji, więc współpraca z programistami, start-upami i innowatorami będzie kluczem do dostarczania rozwiązań, które znów wprawią świat w ruch. Elastyczna, łatwa w dopasowaniu i działająca w chmurze technologia umożliwia firmom szybkie wdrażanie nowych usług bez czasochłonnej rekonfiguracji starszych systemów. Oparta na danych sztuczna inteligencja, IOT, biometria i technologia bezdotykowa mogą wspierać branżę w zaspokajaniu potrzeb podróżnych, ale także przyspieszyć gotowość operacyjną i handlową. Jesteśmy pasjonatami, którzy dążą do stworzenia lepszej technologii, która ułatwia podróże. Dziś jest to ważniejsze niż kiedykolwiek. W firmie Amadeus nasz optymizm jest niezmącony. Nasza wiara w pomysłowość i prężność branży turystycznej jest niezachwiana. Wierzymy, że osiągniemy sukces, współpracując z naszymi klientami, aby pomóc każdemu w kreowaniu własnych podróży, tworząc wartość dla klientów, turystów i społeczeństwa.

Autor jest dyrektorem generalnym polskiego oddziału firmy Amadeus oraz dyrektorem regionalnym na Europę Środkową



Paweł Rek

Wydanie: 10/2020, e-TURYSTYKA


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail