przewoźnicy

Rok 2020 w KLM

2021-01-04

Rok 2020, który był niewątpliwie najtrudniejszym rokiem dla lotnictwa, dobiega końca. Dla KLM, podobnie jak dla wszystkich, rok 2020 upłynął pod hasłem COVID-19, a pandemia wywarła olbrzymi wpływ na działalność przewoźnika.

 KLM w liczbach 2020

Liczba podróżnych z 35 milionów w 2019 roku spadła do 11,2 mln, a siatka połączeń jest realizowana w około 45-50 procentach (stan na grudzień 2020). Z powodu dużego zapotrzebowania na środki ochrony zdrowia i materiały medyczne, wzrosło znaczenie przewozów cargo. W tym roku przetransportowano 2500 ton frachtu, w tym 130 milionów masek i 4,5 miliona par rękawiczek. Do tej pory KLM zorganizował też 145 lotów z cargo w kabinie pasażerskiej samolotów. Mimo trudnych czasów, linia dokłada wszelkich starań o najwyższy poziom usług pasażerskich, a także nadal kontynuuje inwestycje w zrównoważony rozwój i innowacje.  W grudniu 2020, drugi rok z rzędu holenderskie linie otrzymały najwyższą notę pięciu gwiazdek w rankingu APEX. Ocena została przyznana na podstawie opinii podróżnych, którzy docenili komfort foteli w samolocie, obsługę kabinową, posiłki i napoje, a także rozrywkę pokładową i dostęp do Wi-Fi. W zakresie innowacji tegorocznym osiągnięciem był pierwszy lot testowy modelowej wersji samolotu przyszłości Flying-V, a także wdrożenie wirtualnej rzeczywistości (VR) do programu szkoleniowego pilotów KLM. Powstał też pierwszy na świecie w branży cargo program wsparcia i rozwoju zrównoważonych paliw lotniczych (SAF), w celu ich szerszego wykorzystania przy realizacji lotów transportowych. W ostatnich miesiącach KLM Cargo oraz lotnisko Schiphol prowadzą wzmożone przygotowania do bezprecedensowej pod względem skali operacji logistycznej, jaką będzie globalna dystrybucja szczepionek przeciw Covid-19.

 


Aktualności

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail