Aleksandra Olechnowicz, marketing&PR manager Ecco Holiday, rozstaje się z firmą. Związana była z Ecco Holiday od 2006 r. Przez ten czas pełniła obowiązki kierownika działu marketingu oraz zajmowała się PR-em firmy.
– Po 15 latach przyszedł czas na zmianę – mówi Olechnowicz. – Marketing w turystyce bardzo zmienił się przez ten okres. Pamiętam, jak co tydzień robiliśmy reklamy do gazet. Z mutacjami lokalnymi było to kilkanaście wersji, a na nich oferta kilkudziesięciu hoteli z terminem i ceną, które w dniu publikacji były najczęściej nieaktualne. Tak się wówczas zbierało „leady sprzedażowe”. Zmieniła się też sama turystyka. Przełomowy był rok 2012, kiedy rynek oczyścił się od upadłości kilkunastu touroperatorów. Był to idealny moment na wprowadzenie alternatywy do określonych mianem wysokiego ryzyka czarterów – tanich linii i dynamicznego pakietowania. Zmiany dotyczyły również samego Ecco Holiday – spółka pozyskała nowego właściciela, członków zarządu, a z czasem nową siedzibę. Ecco Holiday zamieniło czartery na low costy, Ecco Travel stało się liderem w egzotycznych programach objazdowych. Firma zaczęła dywersyfikować źródła przychodów i stanęła na podium wśród touroperatorów z największym zyskiem. Dzięki temu dziś, mimo kryzysu w turystyce, spółka jest w bardzo dobrej kondycji finansowej. To dla mnie osobiście bardzo ważne, że nie opuszczam statku, który tonie. Owszem, trochę buja od jakiegoś czasu, ale wiem, że firma wyjdzie z tej burzy bez uszczerbku. Rozstaję się również z turystyką, zachowując ogromny sentyment, piękne wspomnienia, zdjęcia z wielu fantastycznych podróży i znajomości, które mam nadzieję przetrwają. Dokąd zmierzam? W nieznane (dla mnie). To będzie zupełnie nowe doświadczenie, budowanie wszystkiego od podstaw. Mam nadzieję, że z perspektywy czasu ocenię tę decyzję za właściwą. – 15 lat to ogrom czasu. Z jednej strony, po tak długim okresie ciężko się rozstawać, z drugiej – nietrudno zrozumieć chęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami i docenić odwagę konieczną do podjęcia takiej decyzji – mówi Łukasz Bukowski, szef działu marketingu Ecco Holiday – i jakiekolwiek te nowe wyzwania by były, to wiem, że Ola poradzi sobie z nimi doskonale.