Technologia odgrywa kluczową rolę w czasie zmian, ale także może pomóc hotelom w przystosowaniu się do postpandemicznej rzeczywistości
. Kwestia ta stanowiła główny temat dyskusji panelowej, będącej elementem inicjatywy Sabre Campus. Wskazywano na znaczenie technologii wiążące się z personalizacją podróży. – W zeszłym roku mogliśmy zauważyć prawdziwy wpływ potencjału technologii i innowacji na naszą branżę. Wszyscy doświadczyliśmy tego w trakcie podróżowania. Technologia zmieniła zarówno doświadczenia podczas podróży, jak i sposób obsługi turystów – mówił Sebastian Drzewiecki, dyrektor zarządzający Sabre Polska. Pandemia napędza innowacje i zmiany w branży turystycznej. Hotele dysponujące informacjami o gościach, a także spoglądające na branżę z lokalnej perspektywy, znajdują się w doskonałej pozycji, aby otworzyć wiele nowych źródeł przychodów, zwiększyć lojalność i zaufanie klientów oraz przemówić do szerszego segmentu gości. Jednocześnie mogą budować odporność w czasach recesji, zwiększając wydajność w okresach wzrostu. Branża hotelarska musi na nowo przemyśleć, kim mogą być ich goście, jakiego rodzaju doświadczeń oczekują i jak im je zapewnić. Właśnie technologia może okazać się pomocna w tej kwestii. – Uważam, że technologia może pomóc hotelarzom na trzy różne sposoby: poprzez możliwość definiowania optymalnych cen dla każdego klienta w każdym momencie, poprzez redukcję kosztów (których można uniknąć) w całej podróży klienta oraz poprzez poprawę doświadczeń klienta. Technologia zmieni życie każdego z nas, ale i naszych firm – wskazywałał Raúl González, EMEA CEO Grupy Hotelowej Barceló. W związku z tym, że personalizacja jest nowym oczekiwaniem w wielu branżach, turystyka również musi zapewniać te same doświadczenia, dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Dlatego też nowe technologie, takie jak sztuczna inteligencja czy uczenie maszynowe, stają się coraz bardziej przydatne, a zatem odgrywają coraz istotniejszą rolę. Chociaż nikt nie potrafi przewidzieć, jak dokładnie będzie wyglądała przyszłość podróży, zwłaszcza po pandemii, to jedno nie ulega wątpliwości. Firmy technologiczne będą nadal wprowadzać innowacje i dostarczać usługi oraz rozwiązania, które będą pomagać branży hotelarskiej uczyć się, adaptować i rozwijać. W czasie wychodzenia z kryzysu hotelarze poszukują przejścia od silosów i fragmentacji danych do bardziej holistycznego i zintegrowanego środowiska, które ułatwi im zarządzanie i pomoże w zwiększaniu przychodów, obniżaniu kosztów oraz lepszym zrozumieniu klientów.