Jakie będą wakacje Polaków

Jak zawsze u progu sezonu trwają próby oszacowania, gdzie, jak i za ile wyjadą tego lata Polacy. W tym roku liczba zmiennych elementów, które mają na to wpływ, jest wyjątkowo duża.

rt 2021 06b 18

To, że internet jest głównym źródłem informacji i kanałem zakupu również w turystyce, jest dziś oczywiste. Szczególnie interesujące są więc dane z tego źródła. Tu zaś pozycja Google nie podlega dyskusji. Jak więc, zdaniem internetowego potentata, będą wyglądały wakacje Polaków? Wiele wskazuje na to że 2021 r., pomimo trwającej pandemii, będzie bardziej przyjazny do realizowania podróżniczych planów. Jak podaje Google, w ostatnim miesiącu siedem na 10 wyszukiwań związanych z podróżami dotyczyło miejsc w Polsce, a 31 proc. było związanych z zagranicą. Jest to wyraźna zmiana w porównaniu z 2020 r., kiedy to kierunki w Polsce zdecydowanie przeważały, stanowiąc aż 84 proc. podróżniczych wyszukiwań. Czy oznacza to powrót do podróży sprzed pandemii? Jakie inne trendy możemy zaobserwować w Google? Odmrożenie branży turystycznej w połączeniu ze stopniowym znoszeniem niektórych obostrzeń, rosnącą liczbą zaszczepionych osób oraz międzynarodowymi ustaleniami dotyczącymi możliwości podróżowania, dają Polakom większą nadzieję na realizację tegorocznych urlopowych planów. Odzwierciedlają to także hasła wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarce Google. W ciągu ostatnich czterech tygodni liczba wyszukiwań związanych z turystyką wzrosła o 32 proc. w skali miesiąc do miesiąca. 

CZĘŚCIEJ SZUKAMY W POLSCE

W maju 2021 r. 69 proc. wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło lokalizacji w Polsce, a kierunki zagraniczne stanowiły 31 proc. Liczby te bliskie są danym sprzed pandemii: w maju 2019 r. zapytania o miejsca w Polsce wynosiły 60 proc. Ze względu na obostrzenia w podróżach zagranicznych, zupełnie odwrotny trend obserwowaliśmy w 2020 r.: wtedy aż 84 proc. zapytań związanych z podróżami w polskiej wersji Google dotyczyło polskich lokalizacji, a tylko 16 proc. zagranicznych. Jakie kierunki zagraniczne cieszą się wśród Polaków największym zainteresowaniem w 2021 r.? W czołówce znajdują się kolejno: Włochy, Chorwacja, Grecja i Hiszpania. Co ciekawe, w pierwszej ósemce w tym roku znalazły się także Turcja, Egipt, Dominikana oraz Malediwy. To właśnie Dominikana zaliczyła największy wzrost popularności podczas pandemii, gdyż zarówno w 2019, jak i 2020 r. uplasowała się w trzeciej dziesiątce najczęstszych wyszukiwań. Wynika to prawdopodobnie z faktu, że kraj ten nie wprowadził obowiązkowej kwarantanny dla turystów po przyjeździe oraz konieczności okazania negatywnego testu na COVID-19. 

PARKI NARODOWE NA TOPIE

W 2020 r. w wyszukiwarce Google wyraźnie dało się zauważyć, że Polacy planują wypoczynek w miejscach położonych...



OPR. ANDRZEJ JARCZE

Wydanie: 6/2021, ANALIZA
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail