Ubezpieczenie podróżne aktywowane automatycznie, przez sieć komórkową, w momencie wyjazdu poza ojczysty kraj – to nowa usługa Chubb „Pay as You Roam”. Z perspektywy konsumenta oferta Chubb to przede wszystkim bardzo łatwy dostęp do ochrony ubezpieczeniowej, dzięki pełnej automatyzacji procesu zakupu. Ubezpieczenie Chubb oferowane jest we współpracy z partnerami – m.in. bankami i firmami telekomunikacyjnymi. Tym samym może być elementem ich oferty usług dodanych dla odbiorców końcowych.
- Jednym z efektów pandemii na rynku ubezpieczeń jest wyraźny wzrost zapotrzebowania na ochronę w trakcie podróży zagranicznych, wynikający z większej świadomości i potrzeby bezpieczeństwa. Ubezpieczenie podróżne Chubb Pay As You Roam zostało opracowane tak, aby z jednej strony ułatwić życie klientom, a z drugiej zapewnić atrakcyjną propozycję dla naszych partnerów biznesowych z sektora bankowego i telekomunikacyjnego. Automatyzacja i elastyczność tego rozwiązania to nasza odpowiedź na aktualną potrzebę rynku – podkreśla Tomasz Rynkiewicz, Corporate & Consumer Lines Manager, Chubb European Group SE oddział w Polsce.
Aby skorzystać z usługi, klienci banku lub operatora telekomunikacyjnego rejestrują się za darmo przy pomocy aplikacji partnera Chubb (np. bankowości mobilnej). W momencie rejestracji osoba zainteresowana skorzystaniem z ubezpieczenia może wprowadzić do zgłoszenia dane innych podróżnych, których chciałaby w przyszłości włączyć do ubezpieczenia (np. członków swojej rodziny).
Gdy zarejestrowany w usłudze użytkownik wyjedzie za granicę, a tym samym zostanie rozpoznany jako korzystający z roamingu, ochrona ubezpieczeniowa Chubb jest automatycznie aktywowana. Wiadomość tekstowa lub powiadomienie w aplikacji poinformuje klienta o objęciu ochroną. Ma on cztery godziny od otrzymania tej informacji na odmowę objęcia ochroną ubezpieczeniową lub na jej potwierdzenie i wskazanie, kto powinien zostać objęty ubezpieczeniem (o ile nie zrobił tego przed podróżą).
Analogicznie, jak w przypadku aktywacji, ochrona ubezpieczeniowa na czas podróży zakończy się dzięki możliwościom jakie daje cyfrowa technologia telekomunikacyjna. Ubezpieczenie zostanie wyłączone kiedy system wykryje, że klient nie korzysta już z roamingu (powrócił do swojego kraju) lub gdy osiągnie maksymalny limit czasu podróży wynoszący 31 dni.
- Gdy użytkownicy zarejestrują się w usłudze, proces uzyskiwania ubezpieczenia podróżnego staje się bardzo prosty i co ważne dotyczy każdej podróży. Wszystko odbywa się automatycznie. Klienci płacą dzienną stawkę, więc są obciążani tylko za to, co wykorzystają, a płatność - poprzez rachunek za telefon komórkowy lub bezpośrednio z banku - jest również prosta i bezpieczna. Wierzymy, że jest to prawdziwie innowacyjna i przełomowa technologia, ponieważ zasadniczo zmienia sposób, w jaki ludzie kupują ubezpieczenia podróżne. To stanowi wyraźną korzyść dla naszych partnerów– mówi Anna Klimczak, Travel Manager, Accident and Health, Chubb European Group SE oddział w Polsce.
Po zakończeniu każdej podróży klient otrzyma powiadomienie e-mailem lub za pomocą aplikacji, w którym zostanie wyszczególniona całkowita składka. Jeśli partnerem Chubb jest operator telefonii komórkowej, koszt ubezpieczenia zostanie doliczony do następnego miesięcznego rachunku za telefon komórkowy lub do rachunku bankowego, jeśli partnerem jest bank.
Klienci PAYR mogą w każdej chwili przejrzeć historię swoich podróży i uzyskać dostęp do wszystkich informacji i dokumentów dotyczących polisy za pośrednictwem głównej aplikacji partnera Chubb.
Ubezpieczenie Chubb „Pay As You Roam” zostało po raz pierwszy udostępnione w czerwcu br. roku dla klientów wiodącego bułgarskiego operatora komórkowego Telenor pod marką "Smart Tourist”. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem rozwiązania z pierwszymi partnerami Chubb w Polsce.