Linia lotnicza Germanwings oraz Amadeus poinformowały o zawarciu nowej umowy, która umożliwi przewoźnikowi udostępnianie biurom podróży wszystkich publikowanych cenników biletów oraz najbardziej poszukiwanych usług dodatkowych.
Spółka-córka linii Lufthansa już wcześniej sprzedawała pewną liczbę biletów za pośrednictwem biur podróży będących partnerami firmy Amadeus, korzystając z tzw. full e-ticketing. Dzięki pierwszej tego typu umowie w branży, Germanwings jako pierwszy przewoźnik na świecie, udostępni możliwość rezerwacji wszystkich biletów w modelu tzw. light ticketing i jako pierwsza linia lotnicza na świecie zaoferuje obie opcje dystrybucji agentom. Light ticketing to wprowadzone przez firmę Amadeus usprawnienie systemowe, które pozwala biurom podróży sprzedawać bilety przewoźników niskokosztowych i hybrydowych za pośrednictwem tego samego procesu rezerwacji, który jest stosowany przez tradycyjne linie lotnicze, również z użyciem zaawansowanych interfejsów wykorzystujących technologię XML.
Spółka-córka linii Lufthansa już wcześniej sprzedawała pewną liczbę biletów za pośrednictwem biur podróży będących partnerami firmy Amadeus, korzystając z tzw. full e-ticketing. Dzięki pierwszej tego typu umowie w branży, Germanwings jako pierwszy przewoźnik na świecie, udostępni możliwość rezerwacji wszystkich biletów w modelu tzw. light ticketing i jako pierwsza linia lotnicza na świecie zaoferuje obie opcje dystrybucji agentom. Light ticketing to wprowadzone przez firmę Amadeus usprawnienie systemowe, które pozwala biurom podróży sprzedawać bilety przewoźników niskokosztowych i hybrydowych za pośrednictwem tego samego procesu rezerwacji, który jest stosowany przez tradycyjne linie lotnicze, również z użyciem zaawansowanych interfejsów wykorzystujących technologię XML.