Brak ludzi i koszty

Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego przeprowadziła kolejną ankietę wśród hotelarzy. Jej wyniki, choć pokazują pozytywne trendy, to jednak wskazują również na poważne problemy, jakich obawiają się polscy hotelarze. A są nimi, jak właściwie w całej branży, brak pracowników i rosnące koszty.

k10rt 681371 224793

S kutki pandemii, która uderzyła w całą branżę turystyczną z wyjątkową siłą, okazują się długotrwałe. I nie chodzi tu o kwestię odrabiania strat poniesionych na skutek pandemii, ale również o zmiany, jakie zaszły choćby w strukturze zatrudnienia. Odpływ pracowników z sektorów, które były zamknięte, okazuje się znacznie trwalszym problemem, niż można było początkowo przypuszczać. Widać to w wynikach ostatniej ankiety IGHP. Zdaniem badanych, najważniejsze wyzwania stojące przed branżą hotelową w najbliższych latach to wzrost kosztów (94 proc. odpowiedzi) i brak pracowników (92 proc.). Na szczęście hotelarze widzą nie tylko rosnące problemy, ale także pozytywne zjawiska. Według ankietowanych, wrzesień był miesiącem dobrych wyników w hotelach, choć słabszym niż sierpień. 36 proc. hoteli odnotowało średnią frekwencję powyżej 70 proc. (w sierpniu blisko połowa). Zarazem jednak duża grupa, bo 50 proc., zanotowała obłożenie między 40 a 70 proc. Hoteli zamkniętych niemal nie było (dwa obiekty wośród ankietowanych). 

RÓŻNICE WYRÓWNUJĄ SIĘ

Na koniec III kwartału 2021 r. obiekty pozamiejskie wciąż notowały lepsze wyniki od miejskich i na tle całej grupy ankietowanych, ale różnice były już wyraźnie mniejsze niż w sierpniu. Frekwencję powyżej 70 proc. uzyskało40 proc. obiektów (hotele miejskie 33 proc.). Jednak w zakresie obłożenia między 40 a 70 proc. lepiej wypadły hotele miejskie z udziałem 53 proc. (pozamiejskie 48 proc.). Bardzo zbliżone...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 10/2021, HOTELE
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail