Największa polska prywatna linia lotnicza miała w pierwszych trzech kwartałach tego roku 844,6 mln zł przychodów, tj. o ponad dwa razy więcej od obrotów osiągniętych w tym samym czasie w 2020 r.
Wzrost ten spowodowany był wypracowaniem przez przewoźnika dobrych wyników w sezonie letnim, w którym wykorzystywana była cała posiadana flota 26 samolotów, w tym dwa dodatkowe Boeingi 737-800, które dołączyły do floty w lipcu, oraz obie maszyny 737 MAX 8, najlepsze i jedne z najbardziej ekologicznych obecnie samolotów na świecie, które wróciły do wykonywania operacji lotniczych we flocie Enter Air w marcu tego roku. Pasażerowie chętnie podróżowali i wybierali sprawdzone kierunki turystyczne. Spółka odnotowała 177 mln zł EBITDA, 70,4 mln zł zysku operacyjnego i 21,1 mln zł straty netto. Negatywny wpływ na wynik w trzech pierwszych kwartałach 2021 r., oprócz trzeciej fali COVID-19 w okresie marzec-kwiecień, miało również osłabienie złotego do głównych walut, co sprawiło, że negatywne różnice kursowe wyniosły minus 54,8 mln zł. Zobowiązania leasingowe muszą być wyceniane po kursie z dnia bilansowego, natomiast samoloty będące przedmiotem tego finansowania nie są wyceniane po tym kursie. Powstaje więc wirtualna różnica, która powiększa się wraz ze wzrostem liczby samolotów. Od czasu zmian w Międzynarodowych Standardach Rachunkowości różnice kursowe zaburzają wyniki spółek raportujących w standardach MSR. W samym trzecim kwartale wyniki Enter Air były zgodne z założeniami spółki i pozwoliły znacząco odrobić straty poniesione przez przewoźnika w I półroczu 2021 r. Spółka miała 536,9 mln zł przychodów (+184 proc. r/r) i 75,6 mln zł zysku netto (+120 proc. r/r). – W sezonie letnim lataliśmy do większości wakacyjnych lokalizacji, w których samoloty z logo Enter Air pojawiały się także przed pandemią. Na wielu lotniskach nawet zwiększyliśmy naszą obecność dzięki pozyskaniu dodatkowych slotów. Umowy, które podpisaliśmy z touroperatorami, zakładają też intensywny program w sezonie zimowym. Wprowadzenie dodatkowych testów przed podróżą nie było do tej pory przeszkodą dla turystów, więc mamy nadzieję, że nadal tak będzie – dodaje Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air. Na koniec III kw. 2021 r. Grupa Enter Air miała 363 mln zł środków pieniężnych. W lutym 2021 r. Enter Air otrzymał wsparcie z rządowego programu Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Dużych Firm w formie pożyczki płynnościowej w kwocie 287 mln zł. Uzyskane środki służą poprawie bieżącej płynności spółki, spłata pożyczki następuje zgodnie z harmonogramem. 30 września 2021 r. Enter Air podpisał z PFR umowę pożyczki preferencyjnej na 78,1 mln zł, która jest elementem programu Tarcza Finansowa PFRDF.