Reklama jak wiadomo jest dźwignią handlu. Dotyczy to również turystyki. Firmy z branży turystycznej przeznaczają na reklamę spore środki. Jak duże?
Odpowiedź postanowił znaleźć Instytut Monitorowania Mediów. W efekcie powstał raport na temat wydatków reklamowych polskiej branży turystycznej. Badanie miało odpowiedzieć na pytanie, ile poszczególne biura podróży wydają na reklamy oraz które z nich są najbardziej interesujące dla internautów. Badano również zainteresowanie użytkowników internetu poszczególnymi kierunkami.
Ile i na co?
Okazuje się, że wydatki reklamowe biur podróży w stosunku do ubiegłego roku wzrosły dwa razy. Jak wynika z raportu, od 1 stycznia do 25 czerwca przeznaczyły one na promocję w telewizji, radiu i prasie ponad 37 mln zł. Jest to suma ponad dwukrotnie większa od wydanej w roku 2013, kiedy wynosiła około 17 mln. Jak można się było spodziewać, największa część środków została przeznaczona na reklamy w telewizji. Na wyemitowanie 13 tysięcy spotów wydano około 21 mln zł. Znacznie mniej wydano na reklamę w prasie. W tym przypadku publikacja ponad 500 rozmaitych reklam kosztowała ponad 8 mln zł. Dopiero na trzecim miejscu znalazło się radio. Tutaj wyemitowano spoty biur podróży w liczbie 7,7 tys. za kwotę 7,7 mln zł.
[...]

Odpowiedź postanowił znaleźć Instytut Monitorowania Mediów. W efekcie powstał raport na temat wydatków reklamowych polskiej branży turystycznej. Badanie miało odpowiedzieć na pytanie, ile poszczególne biura podróży wydają na reklamy oraz które z nich są najbardziej interesujące dla internautów. Badano również zainteresowanie użytkowników internetu poszczególnymi kierunkami.

Ile i na co?
Okazuje się, że wydatki reklamowe biur podróży w stosunku do ubiegłego roku wzrosły dwa razy. Jak wynika z raportu, od 1 stycznia do 25 czerwca przeznaczyły one na promocję w telewizji, radiu i prasie ponad 37 mln zł. Jest to suma ponad dwukrotnie większa od wydanej w roku 2013, kiedy wynosiła około 17 mln. Jak można się było spodziewać, największa część środków została przeznaczona na reklamy w telewizji. Na wyemitowanie 13 tysięcy spotów wydano około 21 mln zł. Znacznie mniej wydano na reklamę w prasie. W tym przypadku publikacja ponad 500 rozmaitych reklam kosztowała ponad 8 mln zł. Dopiero na trzecim miejscu znalazło się radio. Tutaj wyemitowano spoty biur podróży w liczbie 7,7 tys. za kwotę 7,7 mln zł.
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl