Jak będzie? Incentive w 2022 roku.

Sektor spotkań szczególnie ciężko znosi czas pandemii. Kongresy, zjazdy, wyjazdy motywacyjne są tym, z czego firmy zrezygnowały w pierwszej kolejności. Jednak powoli widać pierwsze jaskółki zmian, a klienci zaczynają wracać do obsługujących je firm.

r202201rt 950227 876739

Niestety pomimo pewnych pozytywnych sygnałów z rynku, ten rok najprawdopodobniej będzie także trudny. Jednak na pewno będzie to również rok, w którym będzie można zaobserwować nowe trendy, mające szansę zmienić ten sektor turystyki. Dzięki uprzejmości Stowarzyszenia Organizatorów Incentive Travel (SOIT) zapytaliśmy przedstawicieli branży spotkań o ich ocenę zmian, jakie zajdą na tym rynku w 2022 r. 

Zapytaliśmy więc o:

– wyzwania i szanse dla branży incentive travel, – trendy, jakie się pojawią, – zmiany we współpracy na linii klient – agencja incentive. 

Wyzwania i szanse dla branży incentive travel w 2022 r.

Niepewność z powodu pandemii łączy się obecnie z niepewnością wywołaną turbulencjami geopolitycznymi. Obawiamy się, że może mieć to wpływ na decyzje biznesowe klientów i dodatkowo opóźnić restart wyjazdów. Wyzwaniem jest na pewno alokacja zasobów ludzkich, decyzja, czy zatrudnić dodatkowe osoby, odpowiedź na pytanie, czy biznes powróci. Agencje muszą mieć zawsze plan A i B, a nawet czasem C. To powoduje, że potrzebne są dodatkowe siły i środki do realizacji wyjazdu. Mierzymy się z odpływem doświadczonych kadr z turystyki. Aby klienci nie odczuli tych problemów, pracujemy po 20 godzin na dobę w okresie kulminacji wyjazdów, np. październik-listopad 2021 r. Wierzymy jednak, że incentive jako narzędzie biznesowe jest bardzo efektywne dla klientów, oczekiwane przez pracowników i partnerów biznesowych, a to spowoduje, że w 2022 r. odczujemy wyraźny wzrost liczby realizacji. 

Jakie trendy pojawią się w 2022 r.?

Trend 1: beneficjentami staną się te kierunki, które mają jak najbardziej łagodne przepisy wjazdowe. Trend 2: bezpośredni lot, program all inclusive, łatwe kontrolowanie budżetu – czyli oferty na bazie programu touroperatorów (Meksyk, Dominikana, Sri Lanka, Zanzibar, Turcja). Trend 3: częste zmiany, przesunięcia terminów, krótki czas do wyjazdu, czyli akcja – reakcja klienta na to, co się dzieje w obszarze zdrowotnym. 

Co zmieni się we współpracy na linii klient – agencja incentive?

Zmiany następują krok po kroku, jednak jeszcze nie są to takie zmiany, jakich by sobie życzyła branża incentive. Coraz więcej jest działów zakupów, które mają odpowiednią wiedzę co do wymogów formalnych działalności agencji. Nadal jednak mamy do czynienia z korzystaniem z agencji, które nie mają odpowiednich uprawnień do organizacji wyjazdów. Firma, która taki wyjazd zleca pomiotowi działającemu w szarej strefie, naraża siebie i swoich uczestników na straty materialne i wizerunkowe. Rekomendujemy klientom, aby szczegółowo sprawdzali wpisy do rejestru organizatorów turystyki oraz wysokość gwarancji ubezpieczeniowych. W dobrym kierunku idzie zrozumienie klientów dla bardzo trudnej sytuacji, w jakiej znalazła się branża incentive. Utrzymujemy zespoły, biura i wszystkie zasoby do tego, aby natychmiast odpowiedzieć na potrzebę klienta. Wszyscy – i my, i klienci – prowadzimy swoją działalność w ekstremalnie niepewnym czasie, dlatego jest ogromna potrzeba zrozumienia wzajemnego i postaw partnerskich. Klienci oczekują od nas elastyczności, zabezpieczenia ryzyka, doradztwa, a my w zamian oczekujemy odpowiedniego wynagradzania.

Jakie widzę wyzwania i szanse dla branży incentive travel w 2022 r.?

Z punktu widzenia agencji incentive travel za podstawowe wyzwanie uważam przeciągającą się niepewność związaną z pandemią COVID-19. Na dziś ograniczenia (testy, kwarantanny po przylocie, obowiązek noszenia maseczek itp.) w piątej fali pandemii w wielu krajach zmieniają się dosłownie z dnia na dzień. Dodatkowo pandemia mocno odbiła się na kondycji finansowej wielu podwykonawców i siatce połączeń lotniczych. Lotów jest mniej, niemal codziennością stało się to, że loty są odwoływane czy zmieniane w ostatniej chwili. Te zjawiska powodują trudności w planowaniu wyjazdów. W konsekwencji wielu klientów czuje się zbyt niepewnie, by podjąć decyzję o wyjeździe za granicę. W efekcie kapitał,...


Wydanie: 1/2022, ŚWIAT BRANŻY
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl


 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail