Linie Emirates rozpoczęły realizację planów modernizacji wnętrz kabin 120 samolotów Airbus A380 i Boeing 777 – dwóch największych samolotów komercyjnych będących obecnie w eksploatacji.
Projekt ten to wielomiliardowa inwestycja mająca na celu zapewnienie klientom Emirates najwyższego poziomu usług pokładowych w nadchodzących latach. Oficjalnie rozpocznie się w listopadzie i będzie zarządzany przez zespół inżynierów Emirates. Celem projektu jest całkowite modernizowanie czterech samolotów Emirates miesięcznie nieprzerwanie przez ponad dwa lata. Po odświeżeniu i powrocie do służby 67 samolotów A380 liftingowi poddane zostaną 53 maszyny Boeing 777. Projekt zakończy się w kwietniu 2025 r., a jego efektem będzie zamontowanie prawie 4 tys. zupełnie nowych foteli w klasie ekonomicznej premium, 728 odnowionych apartamentów w klasie pierwszej oraz ponad 5 tys. zmodernizowanych foteli w klasie biznes.
Ponadto zmodernizowane zostaną dywany i schody, a panele wewnątrz kabin zyskają nowe odcienie i ozdobne motywy, m.in. ikonicznych drzew ghaf, które pochodzą ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Żadne inne linie lotnicze nie przeprowadziły modernizacji na taką skalę we własnym zakresie, nie mają też planu takiego przedsięwzięcia. Dlatego zespoły inżynieryjne Emirates intensywnie planują i testują, jak usprawnić proces, zidentyfikować i usunąć wszelkie możliwe problemy jeszcze przed rozpoczęciem prac. Próby rozpoczęły się w lipcu na maszynie A380. Doświadczeni inżynierowie rozebrali każdą kabinę kawałek po kawałku i rejestrowali każdy krok. Od demontażu siedzeń i paneli, po usunięcie śrub i wkrętów – każda czynność była testowana, mierzona w czasie i planowana.
Potencjalne przeszkody w ukończeniu montażu nowej klasy ekonomicznej premium lub modernizacji pozostałych trzech kabin w ciągu zaledwie 16 dni zostały zasygnalizowane i udokumentowane, aby zespoły ekspertów mogły je przeanalizować i rozwiązać. W Centrum Inżynieryjnym Emirates powstaną nowe, specjalnie zbudowane warsztaty, w których zostaną przemalowane, obszyte i obite na nowo fotele klasy biznes i ekonomicznej. Apartamenty klasy pierwszej zostaną starannie zdemontowane, a elementy wysłane do specjalistycznej firmy w celu wymiany skóry, podłokietników i innych materiałów. Podczas testów inżynierowie odkryli kilka nieoczekiwanych rozwiązań. Okazało się, że można wykorzystać ciężarówki gastronomiczne do przewozu części z samolotu do warsztatu, bo pojazdy te mają drzwi odpowiedniej szerokości i zapewniają wystarczająco dużo miejsca.