Tegoroczna edycja Hotel Trends – hotelarstwo w czasach wojny, inflacji i rosnących kosztów.
W trakcie forum Radisson Hotel Group ogłosiła swój pierwszy produkt związany z obsługą apartamentów pod marką Radisson Service Apartments w ramach Unity Center w Krakowie, a Marriott poinformował, że pierwszy w Polsce hotel z kolekcji Autograph Collection zadebiutuje pod nazwą Verte z Mirosławem Gackowskim jako dyrektorem generalnym. Tegoroczną edycję wydarzenia, po oficjalnym otwarciu przez Dorotę Malinowską, współzałożycielkę i partnerkę w Pro Value, oraz Rafała Szubstarskiego, redaktora naczelnego magazynu „Hotelarz”, rozpoczęło wystąpienie Roberta Gwiazdowskiego, prawnika oraz komentatora politycznego i ekonomicznego, a także przewodniczącego Rady Nadzorczej Związku Przedsiębiorców i Pracodawców.
Zwrócił on uwagę na fakt, że w obecnej sytuacji, w jakiej znajduje się zarówno Polska, Europa, jak i świat, wszelkie założenia są płynne i trudno przewidywać, co rzeczywiście nastąpi nawet w najbliższym czasie. W jego opinii hotelarstwo, również polskie, jest perspektywiczną branżą, ale powinno zakładać, że punktem ciężkości nie będzie stale Europa i za jakiś czas klientami polskich hotelarzy mohą być w dużej mierze mieszkańcy Afryki. – Mija ponad 10 lat, odkąd przystąpiliśmy do przygotowań pierwszej edycji Hotel Trends. Od tamtej pory mamy za sobą niezliczoną liczbę godzin poświęconych na przygotowywania kolejnych wydarzeń. Gościliśmy już ponad 560 panelistów.
Dyskutowaliśmy z liderami hotelarstwa o najważniejszych dla branży kwestiach podczas ponad 125 paneli dyskusyjnych. Cieszymy się, że liczba uczestników wciąż wskazuje na to, że nie słabnie zainteresowanie branży takimi spotkaniami, a Hotel Trends ma w kalendarzu hotelarzy pozycję wiodącą – powiedział Krzysztof Gonciarek, członek zarządu Polskich Wydawnictw Specjalistycznych ProMedia, wydawca „Hotelarza” i organizator wydarzenia. – To, że ponad 100 osób śledziło debaty online, pokazuje, że model hybrydowy jest potrzebny i raczej zostanie z nami na dobre. Kolejny ekspert, Jakub Klimczak, business development manager z zespołu STR, przedstawił wyniki hoteli w Polsce na tle Unii Europejskiej.
Z jego prezentacji wynika między innymi, że COVID ma coraz mniejszy wpływ na anulacje rezerwacji w hotelach, a obłożenie w hotelach wraca do wysokości sprzed pandemii. Również poziom cen kształtuje się bardzo optymistycznie, a ADR był na wysokich poziomach i poza Poznaniem osiągnął już wielkość z roku 2019. Po wystąpieniach eksperckich rozpoczęły się panele dyskusyjne, które zasadniczo skupiały się wokół zagadnień związanych z marką, finansami, działaniami operacyjnymi, ale również w zasadzie wszystkim towarzyszyło pytanie, jak prowadzić biznes hotelowy w czasach pandemii, inflacji i wzrastających kosztów oraz wojny.
PANEL LIDERÓW RYNKU
Pierwszą dyskusję – „Panel...