Rynek luksusowych hoteli w Europie rośnie, w związku z czym powstaje coraz więcej tego typu obiektów zarówno w Polsce, jak i w innych krajach. Choć i tutaj, jak w innych segmentach turystyki, pandemia również wywarła niekorzystny wpływ.
Według przewidywań ośrodków analitycznych rynek luksusowych hoteli w Europie będzie rósł, a wskaźnik CAGR ma wynieść ponad 6 proc. w latach 2021-2026. Na rynek negatywnie wpłynęła pandemia, która sparaliżowała cały sektor turystyczny, ponoszący w samej UE straty w wysokości około 1 mld euro miesięcznie.
EUROPA LIDEREM TURYSTYKI
Europa jest światowym liderem w międzynarodowej turystyce, z ponad 700 mln turystów przyjeżdżających do regionu każdego roku. Wyjątkowo rozwijający się przemysł turystyczny – uzupełniający podróże biznesowe, zawodowe i studenckie – zapewnia zatrudnienie i wymianę zagraniczną wielu Europejczykom, zwłaszcza w krajach śródziemnomorskich, dzięki połączeniu słońca, plaż, krajobrazów i zabytków. Znane na całym świecie miasta Europy również przyciągają dużą liczbę turystów. W rzeczywistości kraje europejskie są stale jednymi z najlepszych miejsc turystycznych na świecie; przyciągają gości z Europy, a także z innych kontynentów, głównie z Ameryki Północnej, a następnie z Chin. Szacuje się, że w 2019 r. podróże i turystyka wniosły do europejskiego PKB około 2191 mld euro, chociaż w 2020 r. liczba ta spadła o połowę z powodu pandemii koronawirusa. Sektor podróży i turystyki w europejskim rynku pracy zapewnił ponad 38 mln miejsc pracy w 2019 r. i prawie 35 mln miejsc pracy w 2020 r., co oznacza spadek o około 9 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.
TURYSTYKA W EUROPIE
Europa jest najczęściej odwiedzanym kontynentem na świecie – i nie bez powodu. Popyt na luksusowe hotele różni się w zależności od rodzaju nieruchomości i zależy od takich czynników jak lokalizacja, wielkość i nieruchomości na miejscu. Oczekuje się, że rosnący dochód rozporządzalny, popularyzacja kultury city breaków, wprowadzenie tanich przewozów lotniczych oraz dynamicznie rozwijający się sektor usług będą napędzać rynek. Rosnąca siła nabywcza i poziom życia należą do kluczowych elementów powodujących przyciąganie klientów do luksusowych kurortów. Organizowanie wydarzeń sportowych przez miasto lub kraj jest również istotnym czynnikiem napędzającym popyt na luksusowe zakwaterowanie.
Drużyny sportowe, a także widzowie podróżujący z różnych miejsc na turniej...