Największy polski port lotniczy kolejny raz przekroczył liczbę 10 mln obsłużonych pasażerów w ciągu roku. Szczęśliwy podróżny przyleciał do Warszawy linią lotniczą Qatar Airways z Doha.
Lotnisko Chopina uhonorowało pasażera kartą Dobry Start uprawniającą do rocznego wstępu do salonów Executive Lounge, zaś Qatar Airways przyznał mu bilet lotniczy na dowolnie wybranym kierunku w nadchodzącym sezonie letnim. Pozostali pasażerowie rejsu z Doha także otrzymali drobne upominki, a wszystkie osoby znajdujące się tego dnia na lotnisku częstowane były czekoladowymi przysmakami. Dyrektor portu Michał Kaczmarzyk przypomina, że święto z okazji obsłużenia 10-milionowego pasażera jest efektownym ukoronowaniem obchodów 80-lecia istnienia lotniska na Okęciu. – W pierwszym roku działalności lotnisko obsłużyło około 10 tys. pasażerów. Teraz mamy ich tysiąc razy więcej – mówi Michał Kaczmarzyk. Dyrektor lotniska podkreśla, że osiągnięcie tego wyniku w 2014 r. było trudniejsze niż przed rokiem, ponieważ drugi największy przewoźnik w porcie wrócił na lotnisko w Modlinie. – Zeszłoroczny rekord w dużej mierze zawdzięczaliśmy Ryanairowi, który przez dziewięć miesięcy operował na Lotnisku Chopina po zamknięciu Modlina. Przewoźnik ten generował nam ponad 10 proc. całego ruchu. Dzisiaj go nie mamy, a mimo to liczba obsłużonych pasażerów w październiku i listopadzie wskazuje na wzrost na poziomie 8 proc. Jest to efekt bardzo dobrych wyników innych przewoźników – wskazuje Michał Kaczmarzyk. Wśród najdynamiczniej rozwijających się przewoźników jest Qatar Airways, który rozpoczął latanie do Warszawy dokładnie dwa lata temu – 5 grudnia 2012 r. Od tego czasu katarskie linie przewiozły z/do Polski już ponad 70 tys. osób podróżujących głównie na Bliski Wschód, do Azji, Afryki oraz Australii.

Lotnisko Chopina uhonorowało pasażera kartą Dobry Start uprawniającą do rocznego wstępu do salonów Executive Lounge, zaś Qatar Airways przyznał mu bilet lotniczy na dowolnie wybranym kierunku w nadchodzącym sezonie letnim. Pozostali pasażerowie rejsu z Doha także otrzymali drobne upominki, a wszystkie osoby znajdujące się tego dnia na lotnisku częstowane były czekoladowymi przysmakami. Dyrektor portu Michał Kaczmarzyk przypomina, że święto z okazji obsłużenia 10-milionowego pasażera jest efektownym ukoronowaniem obchodów 80-lecia istnienia lotniska na Okęciu. – W pierwszym roku działalności lotnisko obsłużyło około 10 tys. pasażerów. Teraz mamy ich tysiąc razy więcej – mówi Michał Kaczmarzyk. Dyrektor lotniska podkreśla, że osiągnięcie tego wyniku w 2014 r. było trudniejsze niż przed rokiem, ponieważ drugi największy przewoźnik w porcie wrócił na lotnisko w Modlinie. – Zeszłoroczny rekord w dużej mierze zawdzięczaliśmy Ryanairowi, który przez dziewięć miesięcy operował na Lotnisku Chopina po zamknięciu Modlina. Przewoźnik ten generował nam ponad 10 proc. całego ruchu. Dzisiaj go nie mamy, a mimo to liczba obsłużonych pasażerów w październiku i listopadzie wskazuje na wzrost na poziomie 8 proc. Jest to efekt bardzo dobrych wyników innych przewoźników – wskazuje Michał Kaczmarzyk. Wśród najdynamiczniej rozwijających się przewoźników jest Qatar Airways, który rozpoczął latanie do Warszawy dokładnie dwa lata temu – 5 grudnia 2012 r. Od tego czasu katarskie linie przewiozły z/do Polski już ponad 70 tys. osób podróżujących głównie na Bliski Wschód, do Azji, Afryki oraz Australii.