Kiedy w połowie tego roku Włochy obejmowały na pół roku prezydencję w Unii Europejskiej, jak zawsze w takich przypadkach wyliczono priorytety na ten okres. Ważnym punktem mającym poprawić konkurencyjność europejskiej gospodarki miała być turystyka.
Jak każdy kraj zaczynający na pół roku „kierowanie ruchem” prac w Unii Europejskiej, również Włosi szumnie zapowiadali swoje priorytety. Miały to być między innymi „działania na rzecz rozwoju i wzrostu gospodarczego”. W ramach owych działań wymieniano konkurencyjność turystyki. Pośród różnych bardziej czy mniej ogólnych planów znalazła się między innymi kontynuacja prac nad Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie imprez turystycznych i aranżowanych usług turystycznych, zmieniającej rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, dyrektywę 2011/83/UE i uchylającej dyrektywę Rady 90/314/EWG. Czyli po prostu opracowanie nowej dyrektywy regulującej działanie touroperatorów na europejskim rynku. Obecnie obowiązująca dyrektywa powstała w czasach, gdy wycieczki sprzedawano w stacjonarnych biurach. Klienci i sprzedawcy używali drukowanych katalogów, a internet był w powijakach. W efekcie dokument zupełnie nie przystawał do obecnych realiów rynkowych. Głównym argumentem podnoszonym przez unijnych urzędników był brak właściwej ochrony konsumentów. Między innymi w prawnej próżni znalazło się kupowanie poszczególnych usług (transport, noclegi, wyżywienie) u różnych [...]

Jak każdy kraj zaczynający na pół roku „kierowanie ruchem” prac w Unii Europejskiej, również Włosi szumnie zapowiadali swoje priorytety. Miały to być między innymi „działania na rzecz rozwoju i wzrostu gospodarczego”. W ramach owych działań wymieniano konkurencyjność turystyki. Pośród różnych bardziej czy mniej ogólnych planów znalazła się między innymi kontynuacja prac nad Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie imprez turystycznych i aranżowanych usług turystycznych, zmieniającej rozporządzenie (WE) nr 2006/2004, dyrektywę 2011/83/UE i uchylającej dyrektywę Rady 90/314/EWG. Czyli po prostu opracowanie nowej dyrektywy regulującej działanie touroperatorów na europejskim rynku. Obecnie obowiązująca dyrektywa powstała w czasach, gdy wycieczki sprzedawano w stacjonarnych biurach. Klienci i sprzedawcy używali drukowanych katalogów, a internet był w powijakach. W efekcie dokument zupełnie nie przystawał do obecnych realiów rynkowych. Głównym argumentem podnoszonym przez unijnych urzędników był brak właściwej ochrony konsumentów. Między innymi w prawnej próżni znalazło się kupowanie poszczególnych usług (transport, noclegi, wyżywienie) u różnych [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl