– Decyzja o zakończeniu prac była zaskakująca, chociaż wpisuje się w chaotyczny styl pracy prezydencji włoskiej – komentuje projekt nowej dyrektywy unijnej sekretarz generalny Polskiej Izby Turystyki Tomasz Rosset.
W pierwszych dniach grudnia został zatwierdzony projekt nowej dyrektywy regulującej zasady działania organizatorów turystycznych oraz praw konsumenckich w tym zakresie. Było to dość zaskakujące dla części zainteresowanych. Jak wyglądał proces zatwierdzania nowej dyrektywy?
Prace rozpoczęły się 6 lat temu. Najpierw tematem zajmowała się Komisja Europejska, następnie Parlament Europejski, zakończenie prac to już domena Rady Unii Europejskiej. Dyrektywa przyjmowana jest w tzw. trilogach, czyli trójstronnych rozmowach Komisji Europejskiej, Rady UE i Parlamentu Europejskiego.
Jakie były oczekiwania Polskiej Izby Turystyki wobec nowej dyrektywy?
Poprzednia dyrektywa została przyjęta w 1990 roku, czyli ma już 24 lata. Na rynku wiele w tym czasie się zmieniło, pojawiły się nowe kanały dystrybucji, wcześniej nie uwzględniane, wprowadzono depakietyzację usług, co doprowadziło do nierównowagi konkurencyjnej, także w przypadku działalności linii lotniczych, które, w przeciwieństwie do biur podróży, nie są objęte wymogiem posiadania zabezpieczeń na wypadek bankructwa. Tymczasem przyjmują płatności za swoje usługi przed ich wykonaniem i w przypadku ogłoszenia niewypłacalnośc [...]

W pierwszych dniach grudnia został zatwierdzony projekt nowej dyrektywy regulującej zasady działania organizatorów turystycznych oraz praw konsumenckich w tym zakresie. Było to dość zaskakujące dla części zainteresowanych. Jak wyglądał proces zatwierdzania nowej dyrektywy?
Prace rozpoczęły się 6 lat temu. Najpierw tematem zajmowała się Komisja Europejska, następnie Parlament Europejski, zakończenie prac to już domena Rady Unii Europejskiej. Dyrektywa przyjmowana jest w tzw. trilogach, czyli trójstronnych rozmowach Komisji Europejskiej, Rady UE i Parlamentu Europejskiego.
Jakie były oczekiwania Polskiej Izby Turystyki wobec nowej dyrektywy?
Poprzednia dyrektywa została przyjęta w 1990 roku, czyli ma już 24 lata. Na rynku wiele w tym czasie się zmieniło, pojawiły się nowe kanały dystrybucji, wcześniej nie uwzględniane, wprowadzono depakietyzację usług, co doprowadziło do nierównowagi konkurencyjnej, także w przypadku działalności linii lotniczych, które, w przeciwieństwie do biur podróży, nie są objęte wymogiem posiadania zabezpieczeń na wypadek bankructwa. Tymczasem przyjmują płatności za swoje usługi przed ich wykonaniem i w przypadku ogłoszenia niewypłacalnośc [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl