Polhotrep rozpoczyna z partnerami DMC (destination management companies), które reprezentuje w Polsce, program CSR, którego celem jest wspieranie lokalnych społeczności i otaczającego świata.
Od 1 stycznia 2023 r. za każdego uczestnika wyjazdu organizowanego przez uczestniczące DMC przekazane będzie 1 euro na wybrany cel. Co roku Polhotrep będzie współpracować z inną organizacją pozarządową/charytatywną działającą w Polsce. Co roku w styczniu będzie ogłaszać, z którą organizacją nawiąże współpracę na następne 12 miesięcy. Zawsze będzie to organizacja charytatywna, zaangażowana w zrównoważony rozwój, edukację ekologiczną lub pomagająca lokalnej społeczności i potrzebującym.
Oprócz reprezentowanych DMC Polhotrep zaprasza do udziału również agencje MICE i biura turystyczne w Polsce – agencje będą mogły przekazać dodatkowe 1 euro od uczestnika wyjazdu na wsparcie danej inicjatywy. Polhotrep będzie również zabiegać o współpracę z innymi firmami działającymi w szeroko pojętej branży turystycznej, takimi jak linie lotnicze, hotele, zagraniczne organizacje turystyczne, firmy ubezpieczeniowe itp., wychodząc z założenia, że im więcej organizacji się zaangażuje, tym więcej można osiągnąć.
Ceremonia wręczenia nagród będzie miała nieco inny charakter – zamiast zasiadanej gali organizatorzy i zwycięskie agencje wezmą udział w wybranej akcji CSR, co zasili określoną organizację charytatywną dodatkowymi środkami lub korzyściami. Partnerzy DMC: Eventivos (Portugalia), Rigo Malta DMC (Malta), Sassy Events International (Cypr, Grecja), Asian Trails (Tajlandia, Kambodża, Laos, Mjanma, Malezja, Wietnam, Hongkong, Chiny, Indonezja, Singapur), Gulf Dunes (Zjednoczone Emiraty Arabskie, Oman), RebranD Croatia (Chorwacja), Grata DMC (Armenia, Azerbejdżan, Gruzja), Classic Journeys Africa (Kenia, Tanzania).