Handel i pośrednictwo od wieków uważane były za bardzo intratne zajęcie. Funkcjonowało nawet mądre życiowo powiedzenie, że „lepsze deko handlu niż kilo roboty”.
Pośrednictwo jest czynnością zbliżoną do niego mentalnie, tyle że nie obraca się w nim towarami (choć w potocznym rozumieniu też się czasem tak przyjmuje), a działa na podstawie warunków umowy pośrednictwa, w której jedna strona zobowiązuje się wobec drugiej doprowadzić do zawarcia jakiejś umowy lub przy zawarciu takiej umowy pośredniczyć. Pośrednik w dawnych czasach miał w obrocie gospodarczym dużo silniejszą pozycję niż obecnie. Najkrócej mówiąc wynikać ona mogła ze względów formalnych (wymóg posiadania licencji) i/lub z dostępu do specjalistycznej wiedzy, której nie posiadał zainteresowany, więc zmuszony był do korzystania z usług zorientowanego w temacie pośrednika. Dzisiaj, w czasach liberalizmu, wymóg licencjonowania czynności staje się stopniowo coraz rzadszy (tzw. deregulacja), a z dostępem do wiedzy też jest coraz lepiej. Dzięki internetowi, rozmaitym wyszukiwarkom i aplikacjom nastąpił w tej kwestii wręcz rewolucyjny postęp. W ten sposób przyszły dla pośredników ciężkie czasy i są oni sukcesywnie eliminowani z wielu dziedzin, w których niegdyś odgrywali role panów życia oraz alfy i omegi.
Nowe technologie zmieniły układ sił w turystyce
Nie inaczej jest dzisiaj w turystyce wyjazdowej. W uproszczeniu dostawcami kluczowych usług w tej branży są przewoźnicy (zapewniają transport, głównie lotniczy) oraz hotele (które zapewniają noclegi, wyżywienie i ewentualnie dodatkowe opcje). W branży działają tzw. touroperatorzy, którzy spełniają rolę mentalnie zbliżoną do pośrednika między bezpośrednimi dostawcami usług a klientami. Łączą oni przeloty oraz pobyty w hotelach w jedną całość i dodają nowe drobniejsze elementy, jak np. transfer i/lub opiekę rezydenta. Co ocz [...]

Pośrednictwo jest czynnością zbliżoną do niego mentalnie, tyle że nie obraca się w nim towarami (choć w potocznym rozumieniu też się czasem tak przyjmuje), a działa na podstawie warunków umowy pośrednictwa, w której jedna strona zobowiązuje się wobec drugiej doprowadzić do zawarcia jakiejś umowy lub przy zawarciu takiej umowy pośredniczyć. Pośrednik w dawnych czasach miał w obrocie gospodarczym dużo silniejszą pozycję niż obecnie. Najkrócej mówiąc wynikać ona mogła ze względów formalnych (wymóg posiadania licencji) i/lub z dostępu do specjalistycznej wiedzy, której nie posiadał zainteresowany, więc zmuszony był do korzystania z usług zorientowanego w temacie pośrednika. Dzisiaj, w czasach liberalizmu, wymóg licencjonowania czynności staje się stopniowo coraz rzadszy (tzw. deregulacja), a z dostępem do wiedzy też jest coraz lepiej. Dzięki internetowi, rozmaitym wyszukiwarkom i aplikacjom nastąpił w tej kwestii wręcz rewolucyjny postęp. W ten sposób przyszły dla pośredników ciężkie czasy i są oni sukcesywnie eliminowani z wielu dziedzin, w których niegdyś odgrywali role panów życia oraz alfy i omegi.
Nowe technologie zmieniły układ sił w turystyce
Nie inaczej jest dzisiaj w turystyce wyjazdowej. W uproszczeniu dostawcami kluczowych usług w tej branży są przewoźnicy (zapewniają transport, głównie lotniczy) oraz hotele (które zapewniają noclegi, wyżywienie i ewentualnie dodatkowe opcje). W branży działają tzw. touroperatorzy, którzy spełniają rolę mentalnie zbliżoną do pośrednika między bezpośrednimi dostawcami usług a klientami. Łączą oni przeloty oraz pobyty w hotelach w jedną całość i dodają nowe drobniejsze elementy, jak np. transfer i/lub opiekę rezydenta. Co ocz [...]
Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.
Strefa prenumeratora
Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
- Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
- Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
- Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
- Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
- Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
- Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl