Punktualność, opinie pasażerów, jakość sklepów i restauracji – to oceniane jest podczas tworzenia rankingu linii lotniczych i portów lotniczych. Jak wypadają nasze linie i porty?
Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły wysokie, 12. miejsce w światowym rankingu AirHelp Score 2022, będąc jednocześnie czwartym najlepszym przewoźnikiem z Europy w tym zestawieniu. Liderem zostały katarskie linie Qatar Airways, które po raz kolejny okazały się najlepsze w AirHelp Score. Globalną stawkę lotnisk otwiera port lotniczy Tokio-Haneda. Najlepszym polskim lotniskiem został Gdańsk, notując jednocześnie mocny spadek w porównaniu z poprzednią edycją rankingu.
CO JEST OCENIANE?
AirHelp Score to globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany od 2015 r. przez AirHelp, największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. W latach 2020 i 2021 ranking zawieszono – z powodu wpływu pandemii COVID-19 na rynek lotniczy niemożliwe było wówczas opracowanie rzetelnych danych.
Stosowany do tworzenia rankingu wskaźnik AirHelp Score ma jak najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów z korzystania z linii i portów lotniczych, dlatego powstaje na podstawie kilku danych składowych – w przypadku linii lotniczych są to: punktualność, opinia pasażerów oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (ważone równo), a w przypadku lotnisk: punktualność, opinia pasażerów oraz jakość lotniskowych sklepów i restauracji (tu składowa punktualności waży 60 proc. wskaźnika, pozostałe ważą po 20 proc.). – Naszym celem jest nie tylko edukowanie pasażerów lotniczych w zakresie ich praw i pomaganie w egzekwowaniu tych uprawnień – chcemy też zapewnić im satysfakcjonujące...