Ranking linii i lotnisk AirHelp

Punktualność, opinie pasażerów, jakość sklepów i restauracji – to oceniane jest podczas tworzenia rankingu linii lotniczych i portów lotniczych. Jak wypadają nasze linie i porty?

rt 2022 12e 37

Polskie Linie Lotnicze LOT zajęły wysokie, 12. miejsce w światowym rankingu AirHelp Score 2022, będąc jednocześnie czwartym najlepszym przewoźnikiem z Europy w tym zestawieniu. Liderem zostały katarskie linie Qatar Airways, które po raz kolejny okazały się najlepsze w AirHelp Score. Globalną stawkę lotnisk otwiera port lotniczy Tokio-Haneda. Najlepszym polskim lotniskiem został Gdańsk, notując jednocześnie mocny spadek w porównaniu z poprzednią edycją rankingu. 

CO JEST OCENIANE?

AirHelp Score to globalny ranking najlepszych linii lotniczych i lotnisk, publikowany od 2015 r. przez AirHelp, największą na świecie firmę specjalizującą się w prawach pasażerów linii lotniczych. W latach 2020 i 2021 ranking zawieszono – z powodu wpływu pandemii COVID-19 na rynek lotniczy niemożliwe było wówczas opracowanie rzetelnych danych.

Stosowany do tworzenia rankingu wskaźnik AirHelp Score ma jak najlepiej odzwierciedlać ogólne wrażenia pasażerów z korzystania z linii i portów lotniczych, dlatego powstaje na podstawie kilku danych składowych – w przypadku linii lotniczych są to: punktualność, opinia pasażerów oraz sprawność w obsłudze wniosków o odszkodowanie (ważone równo), a w przypadku lotnisk: punktualność, opinia pasażerów oraz jakość lotniskowych sklepów i restauracji (tu składowa punktualności waży 60 proc. wskaźnika, pozostałe ważą po 20 proc.). – Naszym celem jest nie tylko edukowanie pasażerów lotniczych w zakresie ich praw i pomaganie w egzekwowaniu tych uprawnień – chcemy też zapewnić im satysfakcjonujące...



OPR. ANDRZEJ JARCZEWSKI

Wydanie: 12/2022, TRANSPORT
Strefa prenumeratora


  Udostępniono 30% tekstu, dostęp do pełnej treści artykułu tylko dla prenumeratorów.

Wszyscy prenumeratorzy miesięcznika w ramach prenumeraty otrzymują login i hasło umożliwiające korzystanie z pełnych zasobów portalu (w tym archiwum).

Prenumerata RYNKU TURYSTYCZNEGO to:
  • Pewność, że otrzymasz wszystkie wydania miesięcznika prosto na biurko
  • Dostęp do pełnych zasobów portalu www.rynek-turystyczny.pl
  • (w tym archiwum dostępne wyłącznie dla prenumeratorów)
  • Rabat uzależniony od długości trwania prenumeraty
  • Wszystkie dodatkowe raporty tylko dla prenumeratorów
Prenumeratę możesz zamówić:
  • Telefonicznie w naszym Biurze Obsługi Klienta pod nr 22 333 88 20
  • Korzystając z formularza zamówienia prenumeraty zamieszczonego na stronie www.sklep.pws-promedia.pl
Jeśli jesteś prenumeratorem a nie znasz swoich danych dostępu do artykułów Restauracji napisz skontaktuj się z nami, bok@pws-promedia.pl
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail