Już od 3 lat Polacy mogą cieszyć się Suntago – największym zadaszonym parkiem wodnym w Europie. Nowe miejsce na mapie turystycznej Polski zachwyciło tropikalną temperaturą (32°C), egzotyczną roślinnością i niezliczoną ilością atrakcji dla każdego. Jak po trzech latach oceniany jest największy wodny projekt w Polsce?
Suntago może pomieścić jednocześnie nawet 10 tysięcy gości, którzy do dyspozycji mają 18 basenów o łącznej powierzchni 3500 m2. Cały park znajduje się na terenie liczącym aż 110 000 m2. Obiekt podzielony jest na trzy strefy: Jamango, Relax z Wellness & SPA i Saunaria. W pierwszej, zwanej wodną dżunglą Jamango, można znaleźć między innymi: 32 zjeżdżalnie, basen z falą, rwącą rzekę, rzekę przygód, krokodyli brodzik dla najmłodszych oraz 2 wodne place zabaw. Strefa Relax z Wellness & SPA przeznaczona jest dla gości powyżej 16 roku życia. Tu znajduje się ogromny basen z wodą termalną, 8 basenów witalnych, w tym między innymi solankowy, magnezowy, siarkowy, jacuzzi z hydromasażem, a także łaźnie parowe. W strefie Saunaria znajdziemy 15 różnych saun i łaźni, grotę solną, komnatę śnieżną czy prysznic Calla. Oprócz wodnych atrakcji znajdują się tu również restauracje (polska, włoska, amerykańska czy azjatycka), bary w wodzie, Juice Bar, Snack Bar, punkt z lodami i Sweet Corner.
Tuż obok Suntago zlokalizowana jest nowoczesna baza noclegowa Suntago Village. To osiedle 92 domków typu bungalow z centralnie zlokalizowanym HUB-em z recepcją i minidelikatesami. Pomiędzy parkiem wodnym a Suntago Village, położonym zaledwie 5 min drogi od parku, codziennie kursuje elektryczny miniBUS, którym goście mogą przemieszczać się bezpłatnie. W tym roku Suntago Village zostało wyróżnione nagrodą Traveller Review Awards 2023. To, co wpływa na powodzenie obiektu, to m.in. unikalna domowa atmosfera, pokoje mogące pomieścić nawet 5-osobowe rodziny, pyszne śniadania, a do tego latem plac zabaw, boisko do siatkówki, strefa do grillowania, wieczorne ogniska, malownicze ścieżki rowerowe.
Te atrakcje podbiły serca Polaków
Odwiedzający zgodnie przyznają: tym, co przyciąga ich do Suntago, jest duży wybór atrakcji dla dzieci. Trudno się nudzić, kiedy w ramach jednego biletu można korzystać z 32 zjeżdżalni. Każda ma inny motyw przewodni, długość czy poziom zaawansowania, dlatego bawić się mogą wszyscy członkowie rodziny. Wśród najbardziej ekstremalnych znajdują się m.in. Green Mamba (294 m), Crazy Dive (145 m), Jungle Eclipse (256 m) czy Tiger's Race (236 m). Podczas mijających ferii to właśnie zjeżdżalnie i wodny plac zabaw Pirates Playground cieszyły się największą popularnością.
– Prawdziwym hitem wśród naszych gości okazała się także Maszyna Surf Air, która generuje sztuczną falę i tym samym stwarza możliwość nauki surfowania na desce cały rok pod dachem. Wiele osób decyduje się skorzystać z lekcji udzielanych przez naszych instruktorów. Odwiedzający mają do wyboru dwie deski: bodyboard dla początkujących i flowboard dla zaawansowanych. Ta atrakcja cieszy się dużym zainteresowaniem wśród młodzieży i dorosłych, zwłaszcza tych odwiedzających Suntago w większych grupach przyjaciół – przyznaje Idan Greidinger, CEO Park of Poland.
Z kolei wśród usług Wellness & SPA goście najczęściej korzystają z autorskiego masażu Suntago. To wywodzący się z Karaibów relaksujący zabieg z użyciem ciepłego olejku aromatycznego, pomagający rozluźnić mięśnie. Łącznie w ofercie znajduje się ponad 40 różnych zabiegów i masaży.
– Widzimy, że nasi goście najchętniej wybierają zabiegi relaksacyjne. Tyczy się to zwłaszcza dorosłych, którzy przyjeżdżają do Suntago na wieczorny relaks. Dziś stres to prawdziwa choroba cywilizacyjna, która daje się we znaki niemal wszystkim. Krótkie, spontaniczne wypady na odpoczynek w basenie termalnym wśród egzotycznych drzew, w temperaturze 32 stopni, to dobry pomysł na odreagowanie trudnego dnia czy tygodnia. Aby umożliwić częstsze korzystanie z naszego obiektu, wprowadziliśmy kartę Unlimited, dzięki której goście mogą odwiedzać nas przez cały rok, bez limitów w ramach swojej imiennej karty – dodajeIdan Greidinger, CEO Park of Poland.
Strefa VIP i podróże biznesowe
Już dziś wiadomo, że park w najbliższych miesiącach jeszcze bardziej poszerzy strefę Jamango o zewnętrzny taras (otwarcie już tego lata). Największy zadaszony park wodny w Europie stawia także na rozwój oferty dla klientów biznesowych i firm oraz dedykowane programy edukacyjne dla grup szkolnych. Jak przyznają przedstawiciele Suntago, w nadchodzącym czasie spodziewają się większego zainteresowania spotkaniami typu „bleisure”, czyli połączenia podróży biznesowych z rozrywką i odpoczynkiem. Stwarza to możliwość organizowania spotkań firmowych w istniejących salach konferencyjnych na terenie obiektu oraz integracji w częściach rekreacyjnych parku.