europa

Niemcy wysoko w rankingu preferowanych kierunków podróży

2023-03-02

Według najnowszych badań European Travel Commission (ETC) dotyczących preferowanych kierunków podróży Niemcy awansowały z szóstego na czwarte miejsce i znajdują się za Francją, Hiszpanią i Włochami.

D1

Według prognoz ekonomistów inflacja w 2023 roku utrzyma się na wysokim poziomie. Wpływa to oczywiście na zachowania konsumentów, dlatego ETC przeanalizowała również najważniejsze powody, które mogą uniemożliwić potencjalnym gościom podróżowanie i porównała wyniki z ostatnim badaniem przeprowadzonym latem 2022. Odsetek osób, które obawiają się podróżowania ze względu na wojnę Rosji z Ukrainą, spadł o sześć procent do poziomu 8,9 procent. Dziewięć procent obawia się ryzyka wynikającego z egzekwowania zasad kwarantanny (tu - bez zmian). 23 procent wymienia rosnące koszty podróży spowodowane inflacją (wzrost o 5 proc.), a 17,1 proc. nie może podróżować ze względu na osobistą sytuację ekonomiczną (plus cztery procent).

Według ekspertów branżowych DZT, trzy czwarte kluczowych oferentów międzynarodowej branży turystycznej zakłada, że ​​ich klienci, pomimo ograniczonego budżetu na podróże spowodowanego wzrostami cen, nadal chcą podróżować i planują wyjazdy za granicę.

O DZT
Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) to narodowa izba turystyki Niemiec z siedzibą główną we Frankfurcie nad Menem. Centrala zajmuje się promowaniem Niemiec jako kraju turystycznego na zlecenie Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Ochrony Klimatu, które wspiera ją na mocy uchwały niemieckiego Bundestagu. DZT, wspólnie ze stowarzyszeniami i podmiotami gospodarczymi zajmuje się tworzeniem strategii oraz działaniami marketingowymi w celu dalszego umocnienia pozytywnego wizerunku Niemiec za granicą jako celu podróży oraz wspierania turystyki niemieckiej.

DZT stosuje trójstronną strategię naprawczą celem przeciwdziałania skutkom pandemii Covid 19:

- zwiększenie świadomości marki i podkreślenie profilu marki Niemiec jako kraju turystycznego
- zarządzanie relacjami i transfer wiedzy praktycznej w celu wspierania małych i średnich
  przedsiębiorstw branży turystycznej oraz
- ukierunkowane badania rynku i analiza wpływu koronawirusa jako podstawa dla działań
  podejmowanych na podstawie faktów.

DZT koncentruje się na utrzymywaniu dialogu z klientami w czasie kryzysu poprzez marketing antycykliczny, uwzględnianie w komunikacji zmieniających się preferencji, okazywanie empatii i dostarczanie inspiracji.

Główne tematy  to zrównoważony rozwój i cyfryzacja

DZT promuje zrównoważoną i zorientowaną na przyszłość turystykę kierując się celami wyznaczonymi przez rząd niemiecki. Priorytetowo traktuje się cyfryzację i zrównoważony rozwój.

Zrównoważony rozwój jest od ponad dekady głównym tematem strategii promocyjnej i działań marketingowych wszystkich działów DZT. Organizacja realizuje strategię opartą na trzech filarach, która łączy zewnętrzny transfer wiedzy i towarzyszące mu podejście do komunikacji z wewnętrzną inicjatywą na rzecz zrównoważonego rozwoju. DZT promując turystykę odpowiedzialną, pozycjonuje Niemcy jako cel podróży oparty na ofertach zgodnych z ideą zrównoważonego rozwoju. Wybuch pandemii wirusa Covid 19 zintensyfikował zmianę wartości w kierunku większej odpowiedzialności społeczno-ekologicznej w ruchu turystycznym.

DZT koncentruje się na kwestiach cyfryzacji, stymulując wdrażanie technologii immersyjnych (wirtualnej, rozszerzonej i mieszanej rzeczywistości), jak również wykorzystuje w swoich działaniach interfejsy konwersacyjne (np. asystentów głosowych) oraz aplikacje oparte na sztucznej inteligencji (AI) np. chatboty. W celu zapewnienia widoczności ofert turystycznych na platformach wspieranych przez sztuczną inteligencję, DZT koordynuje wspólny projekt „Open Data”.

DZT posiada 25 przedstawicielstw zagranicznych, które zarządzane są z Frankfurtu nad Menem.


Polecamy

To też może Cię zainteresować







W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail