Sześciu na dziesięciu Europejczyków planuje zimowe wakacje. Allianz Partners prezentuje wyniki trzeciego międzynarodowego badania „Vacation Confidence Index”.
Chęć Europejczyków do podróżowania dla przyjemności tej zimy jest nadzwyczaj silna, nawet w obliczu rosnących kosztów i niepewności gospodarczej. Minął już rok, odkąd większość krajów europejskich zniosła ostatnie ograniczenia w podróżowaniu związane z pandemią, a Europejczycy na nowo odkryli korzyści, jakie niesie ze sobą podróżowanie – komentował wyniki badania Joe Mason, chief marketing officer – Travel, w Allianz Partners. – Jednak rosnące ceny wyostrzyły linię podziału między tymi, którzy mogą sobie pozwolić na podróżowanie, a tymi, którzy nie mogą. Podczas gdy wiele osób chce i może wydać pieniądze na podróże wypoczynkowe, wielu innych jest wykluczonych z rynku. To będzie zmartwienie dla branży, jeśli przeciągnie się na sezon letni – dodał.
ZIMA ALLIANZ
Blisko dwie trzecie (63 proc.) ankietowanych spodziewa się odbyć co najmniej trzydniową podróż do końca marca. Wskazuje to na duży entuzjazm wśród turystów z całej Europy. Prawie jedna czwarta (23 proc.) badanych zamierza jeszcze w tym kwartale wyjechać za granicę. Wśród Europejczyków planujących taki wyjazd najpopularniejszym kierunkiem są inne regiony Starego Kontynentu – mają one przyciągnąć aż 72 proc. podróżujących. Na wyniki badania Allianz Partners „Vacation Confidence Index”, przeprowadzonego przez OpinionWay na początku 2023 r., złożyło się 9337 odpowiedzi respondentów z Austrii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Polski, Szwajcarii oraz Wielkiej Brytanii i Włoch. Na ich podstawie zmierzono poziom zaufania...