Lithuania Travel – kampania wsparta sztuczną inteligencją

Litewska narodowa agencja turystyczna wykorzystała potencjał sztucznej inteligencji i stworzyła serię surrealistycznych plakatów, które przedstawiają kraj w formie marzeń.

 rt 2023 04d 02

Nowa kampania zachęca turystów do zapoznania się z litewską wizją przyrody, historii i gastronomii. Narzędzia sztucznej inteligencji na zawsze zmieniły sposób widzenia. Pod wpływem prostych instrukcji zestawy sztucznej inteligencji, takie jak Stable Diffusion czy DALL E, potrafią wygenerować całe galerie wymyślonych miejsc – zamków na niebie, podwodnych pałaców i bajkowych wiosek. Po wprowadzeniu do narzędzia sztucznej inteligencji (w tym przypadku Midjourney) obrazów z Litwy, krajowy zarząd turystyki wygenerował serię surrealistycznych plakatów, które na nowo obrazują krajobrazy, pejzaże miejskie, a nawet charakterystyczną zimną różową zupę. Wyniki zainspirowały nową kampanię promocyjną na sezon turystyczny 2023.

Kampania jest wynikiem procesu wspólnej kreacji, w którym uczestniczyli doświadczeni projektanci i kreatywne narzędzie, jakim jest sztuczna inteligencja. Na etapie przygotowań powstały setki obrazów, które podpowiadały sztucznej inteligencji, jak wyobrażać sobie Litwę w przeszłości, niedalekiej przyszłości i w surrealistycznych tonacjach. Choć wprawne oko z pewnością zauważy tak rozpoznawalne elementy jak kościół św. Anny w Wilnie, to w rzeczywistości podpowiedzi nie zawierały żadnych konkretnych punktów orientacyjnych. Dlatego obrazy są przykładem wszystkich możliwych wizerunków Litwy. O ile sztuczna inteligencja może naśladować rzeczy, które już są wielkie, piękne i inspirujące, to żeby tego doświadczyć, potrzeba przede wszystkim ludzi. To główne przesłanie kampanii, uruchomionej pod hasłem „Litwa – doświadczenie, którym można się podzielić”. Kampania zachęca osoby z czterech rynków docelowych – Niemiec, Polski, Wielkiej Brytanii i Izraela – do odwiedzenia Litwy i przeżycia doświadczeń, którymi warto się podzielić. W kampanii wykorzystano cyfrowe środki reklamowe, reklamę OOH w 11 miastach, w tym w Londynie i Tel Awiwie, oraz media społecznościowe do przekazania komunikatu odbiorcom.


Wydanie: 4/2023, AKTUALNOŚCI
W najnowszym wydaniu
 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail