badania rynku

81 proc. podróżuje, by próbować nowej kuchni

2023-05-16

Według „Global Travel Trends Report” aż 81 proc. badanych jako najważniejszy cel swojej podróży wskazało kulinaria. Babbel zastanawia się: Czy to przypadek, że w tym roku Polska została wskazana jako kierunek podróży numer 1, a jednymi z najbardziej viralowych TikToków stają się te z testami polskiego jedzenia?

Babbel2

Podróżowanie zawsze było popularnym powodem do rozpoczęcia nauki nowego języka. W 2023 roku 20,3 proc. nowych użytkowników Babbel w Polsce uczy się języka ze względu na zainteresowania kulturowe lub wakacje, w ścisłej czołówce z tymi, którzy uczą się dla pracy - 20,4 proc. Poza tym, jak wynika z corocznego badania „Global Travel Trends Report” to właśnie kulinaria stały się w tym roku jednym z trendów, dominujących w turystyce. Podróżowanie w celu odkrywania nowych smaków jest najbardziej popularne wśród młodszych pokoleń. Niemal połowa (47 proc.) respondentów pokolenia GEN Z i Millenialsów twierdzi, że zaplanowało całą wyprawę wokół wizyty w konkretnej restauracji - w porównaniu do 37 proc. wszystkich respondentów. Co więcej, 45 proc. młodszych podróżników przyznaje również, że zaplanowało wyjazd, by wziąć udział w lokalnym kulinarnym festiwalu. Co ciekawe, wśród wszystkich badanych co piąty (22 proc.) weźmie nawet udział w zajęciach lokalnej szkoły gotowania.


Polecamy

To też może Cię zainteresować









 




Strefa prenumeratora
ARCHIWUM ONLINE RYNKU TURYSTYCZNEGO:
Login:
Hasło:
Zapomniałem hasło


E-tygodnik
Bądź na bieżąco
Jeżeli chcesz otrzymywać w każdy poniedziałek przegląd najważniejszych informacji branżowych, zapisz się do listy subskrybentów.



Jeżeli chcesz wypisać się z listy odbiorców newslettera, wpisz adres e-mailowy i kliknij "rezygnuję".
Twój e-mail